ח"כ חיים ילין (יש עתיד) הגיש הבוקר (ראשון) בקשה לדיון דחוף במליאת הכנסת, על עצירת החזרת גופות מחבלים, כל עוד חמאס מחזיק בגופות אורון שאול והדר גולדין. 



ילין תקף את התנהלות הממשלה בנושא: "הקבינט המדיני ביטחוני מחליט לא, ובסופו של דבר כן עושה. ממשלת ישראל ממשיכה לפעול בחוסר עקביות ונגד הערכים עליהם אנחנו מחנכים את בנינו ובנותינו. מחובתנו כנבחרי ציבור לפעול בכל דרך למנוע המשך החזרת גופות מחבלים, כל עוד לא מתקיים משא ומתן להחזרת אורון שאול והדר גולדין". 

ח"כ ילין אף התקשר הבוקר למשפחות שאול וגולדין, על מנת לחזק אותן ולהתעדכן במידע אותו הם מקבלים מהמדינה. ילין אמר למשפחות כי יפעל בכל האמצעים החוקיים והכלים הפרלמנטריים למנוע את החזרת הגופות. "לא ייתכן כי בזמן שגופות בנינו מוחזקות בעזה, הממשלה מחזירה גופות מחבלים ללא שום תמורה", אמר ילין. 

הוא הוסיף כי "הממשלה חייבת לפעול בכל דרך להחזיר את בניה לאדמת המולדת ממנה נשלחו לקרב, ועד אז לא לאפשר החזרת גופות מחבלים. חיילי צה"ל שנשבעים להקריב את חייהם להגנת המולדת ולחירות ישראל, מופקרים ברגע האמת". 

"השרים מתלהמים ומתקוטטים" 

גם ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) תקף את התנהלות הממשלה בנושא החזרת הגופות, וטען כי היא מתלהמת. 
 
"נושא החזרת הגופות, כמו כלל המלחמה בטרור ראוי לשיקול דעת, ושרי ממשלת ישראל, כדרכם, מתלהמים ומתקוטטים ואין פוסק. כאשר החזרת גופה מייצרת טקסי שמחה ואהדה לשאהידים הרוצחים הנתעבים, בהחלט יש מקום שלא להחזיר את הגופות ולדחות זאת לזמן אחר", אמר בן ראובן. 

הוא הוסיף כי "כאשר יש מקומות בהם החזרת הגופות, על פי הערכת מצב של השב"כ מייצרת הנמכת להבות, יש לפעול על פי שיקול דעת מערכת הביטחון בכלל והשב"כ בפרט – ולהחזיר את הגופות. גם בנושא זה ראוי לפוליטיקאים, בעיקר אלו שאינם מתמצאים בנושא, להימנע מהתלהמות מיותרת ולתת למערכת הביטחון לעשות את העבודה".