שני נושאים עמדו הערב (ראשון) במרכז תוכנית האקטואליה של בן כספית ואריה אלדד.


כספית נתן שוטר טוב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבחר להסביר את דבריו מעוררי המחלוקת על היטלר והמופתי של ירושלים חאג' אמין אלחוסייני, והסביר כי לא התכוון לפטור אותו מאחריותו לשואה.

אריה אלדד התייחס לתחרות באבו דאבי, בה התחרו הג'ודוקאים שמייצגים את ישראל תחת דגל האיגוד הבינלאומי במקום דגל המדינה ולתגובתה של מירי רגב שרת התרבות והספורט לאירוע. האזינו לתוכנית ששודרה ב-103FM.

שלום אני בן כספית ואני היום השוטר הטוב
 
בשקט, בצנעה, בלי ששמנו לב, העלה ראש ממשלתנו לעמוד הפייסבוק שלו בסוף השבוע את הפוסט הזה: "בשום אופן לא היתה לי כוונה לפטור את היטלר מאחריותו לשואה, היטלר וההנהגה הנאצית הם האחראים לרצח ששת המיליונים של בני עמנו, ההחלטה לעבור ממדיניות של גירוש יהודים לפתרון הסופי נתקבלה על ידם והיא לא היתה תלויה בהשפעתם של גורמים אחרים". אז קודם כל, שוטר טוב ביבי, זה חידוש מרענן שאתה חוזר בך מהפנטזיות שאתה מפזר מדי פעם, אני מציע שתאמץ את המנהג הזה להבא גם בנושאים אחרים, ולא רק בסוגיה היסטורית חשובה כמו האחריות לשואת יהודי אירופה.

 
 
שלום אני אריה אלדד ואני היום השוטר הרע
 
לאחרונה נתגלה כתב יד מצהיב בן מאה שנה. החוקרים סבורים שזיהו את כתב ידו של נפתלי הרץ אימבר, מחבר התקווה. וכך כתוב בשיר:
 
כל עוד בלבב פנימה / נפש אדם הומיה /ולפאתי שביל החלב קדימה /עין לקוסמוס צופיה -
עוד לא אבדה תקוותנו / התקוה בת כל שנותינו /לפחות לארד על מזרונינו/  בארץ ערב ובלא דגלנו.
 
החוקרים סבורים שמדובר בגרסה מוקדמת של "התקווה" המוכרת לנו, שנגנזה בידי אימבר עצמו  כשהפך ציוני, והבין  שבעם היהודי אין מי שיסכים לוותר על הדגל וההמנון. ואכן - כך היה. אחרי הביזיון הלאומי של הג'ודוקאים שלנו שהתחרו באבו דאבי תחת דגל האיגוד הבינלאומי כשברקע מתנגן ההמנון האהוב איפון איפון צא החוצה - אמר שגיא מוקי שהדגל היה אצלו בלב, ואלופת הארץ בהתלהמות לאומית מירי רגב אמרה שהיא תלחם על מעמדה של ישראל בספורט העולמי עם דגל והמנון. בראבו. יש לה קול יפה מאד.