יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט, שיתף היום (שני) בדף הפייסבוק שלו תמונת שטנה שפורסמה ביממה האחרונה נגד שרת המשפטים איילת שקד, בעקבות תזכיר חוק העמותות החדש שפרסמה אתמול, וכתב: "תמשיכו להסית, אנחנו נמשיך לעבוד".


עוד הוסיף השר וכתב בפוסט שהעלה: "נ.ב. - לא תרתיעו אותנו מלהעביר את החוק נגד עמותות הפוגעות בחיילי צה״ל".
 
בתמונה שהועלתה על ידי אחת הגולשות בפייסבוק נראית השרה שקד עם שפם כדוגמת זה של אדוף היטלר בצרוף הכתובת: "הייל-ת שקד". 

 

תמשיכו להסית, אנחנו נמשיך לעבוד.נ.ב. - לא תרתיעו אותנו מלהעביר את החוק נגד עמותות הפוגעות בחיילי צה״ל.

Posted by ‎נפתלי בנט‎ on Sunday, November 1, 2015

על הכוונת של החוק: בצלם ושוברים שתיקה 

אתמול פרסמה שקד להערות הציבור תזכיר חוק, שיחייב עמותות לדווח על מקורות המימון שלהן. החוק פונה באופן ברור לעמותות שמאל, במה שזכה לכינוי "חוק השקיפות". "זכותו של הציבור ושל נציגיו לדעת מי בוחש בקלחת", מסרה השרה שקד.

ארגונים כמו בצלם, שוברים שתיקה ועדאלה נמצאים על הכוונת של הצעת החוק החדשה. בתזכיר נכתב כי "ראינו כיצד דו"ח ועדת החקירה של האו"ם, אשר האשים את מדינת ישראל בפשעי מלחמה ובפגיעה מכוונת באזרחים במבצע 'צוק איתן', התבסס על עדויות מרכזיות של ארגונים חוץ-ממשלתיים ישראליים". 
 
על פי תזכיר החוק, עמותה אשר עיקר מימונה מגיע מישויות מדינתיות זרות תחויב לציין זאת בפרסומים ובדו"חות שהיא עורכת, המיועדים לציבור או זמינים לו. כמו כן, בכל פנייה לנבחר ציבור או עובד ציבור אשר נעשית בכתב, וכן בדיונים אשר נערך להם פרוטוקול והם מתקיימים במקום עבודתו של נבחר הציבור או עובד הציבור, יחויבו עמותות אלו לציין את העובדה בדבר המימון הזר.