איסור מפתיע על הרג יהודים: שיח' סלפי בירדן הוציא פסק הלכה (פתווה) ובו אסר על רצח יהודים. השיח', עלי חלבי אמר בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, כי אפשר להרוג יהודים בעת מלחמה בלבד והריגתם במצב אחר מהווה בגידה. כאשר נשאל על ידי אחד הסטודנטים אם מותר להרוג יהודים בפלסטין, ענה  השיח': "אחד שבוטח בך, נותן לך חשמל ומים, מעביר לך כסף ואתה עובד אצלו ולוקח מכספו, האם תבגוד בו, גם אם הוא יהודי?".

 לדבריו, הרג מותר בעת עימותים או מלחמה מוכרזת, "אבל אם אתה סומך עליו והוא סומך עליו, אז אסור לבגוד בו. ולכן אסור לך לרצוח אותו". השיח הסלפי הביא דוגמא מימי המנדט הבריטי, אז הוציא שיח' סעודי מוכר פסק הלכה לפיו יש לכבד הסכמים ששומרים על הזכויות ועל דם האזרחים. 

כשנשאל השיח' על ידי סטודנט אחר מה בנוגע לחיילים שמחזיקים נשק ברחובות, ענה: "אותה תשובה. האם החייל המחזיק נשק ברחוב הורג כל מוסלמי שהוא רואה?". הסטודנט ענה "לא".

"לא מגינים על היהודים השפלים" 

 סטודנט אחר שאל האם זה נכון שהם (חיילי צה"ל) לא תוקפים אלא אם הם מותקפים?" והשיח' ענה: "אני לא חי בפלסטין, אך זה מה שאומרים לנו האחים שם. שמי שלא תוקף יהודים לא מותקף חזרה".

 חלבי הוסיף עוד: "שאיש לא יחשוב שאנו מגינים על היהודים השפלים, אך זו המציאות. כי לו היו הורגים כל מי שפוגשים לא היה נשאר שם איש והפלסטינים היו ממשיכים לברוח למדינות העולם".

הסרטון שהופץ שוב ושוב ברשתות החברתיות, גרם לסערה בעולם המוסלמי כאשר פעילים תקפו את השיח' והפיצו סרטונים בהם נראים חיילי צה"ל בגדה המערבית כשהם מוציאים להורג פלסטינים בטענה שהם מנסים לדקור חיילים.

 יש לציין ששיח' חלבי הוא אחד השיח'ים הבולטים ביותר של הסלפים בירדן. הוא אחראי על מרכז האימאם אל-אלבני למחקר דתי בירדן, ונחשב למגיה הראשי של דברי הנביא מוחמד.