סערה בעקבות היוזמה שהציג שר החקלאות אורי אריאל לביטול נוהל עיקורם של חתולי הרחוב ולייצוא חתולים משוטטים לחו"ל. בעמותות בעלי החיים זועמים על ההצעה שפורסמה הבוקר (שני)", וברשתות החברתיות כבר מיהרו ללעוג לה.


 

כולם צוחקים על שר החקלאות והחתולים הבוקר.אבל הבעיה האמיתית ברעיון הטרנספר היא שזה הפתרון היחיד שהשר האמון על חוק צער ב...

Posted by ‎Tamar Zandberg תמר זנדברג‎ on Monday, November 2, 2015

המקור ליוזמה נובע, לטענת השר, מההלכה היהודית, שלדבריו אינה מתירה לעקר בעלי חיים. כפתרון לדילמה הדתית הציע השר שישראל תייצא את החתולים למדינות בחו"ל שיסכימו לקלוט אותם.
בעמותת "תנו לחיות לחיות" מיהרו לגנות את היוזמה של אריאל. "בצילה של ידיעה קשה וכואבת, שעלולה להמית אסון קולוסאלי על חתולי הרחוב, אנו שוב מקבלים תזכורת קשה - אין לחתולי הרחוב ״אבא ואמא", אין להם באמת גב. אין מי שידאג להם ברמה הכי בסיסית, מלבד כל אחד ואחת מאיתנו שחומלים על היצורים חסרי המזל האלה", נכתב בעמוד הפייסבוק של העמותה. 
 
עוד נכתב בעמוד: "אם כל אחד יקח אחריות על 2-3 חתולים בסביבתו, וידאג לעיקור וסרוס שימנעו סבל עתידי, היינו יכולים ליצור עבורם מציאות אחרת.
אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולקבל שירות של לכידה+ עיקור וטיפול מסור במחיר מוזל, ובכך לעזור לחיה הכי אומללה בטבע האורבני. שלחו אלינו מספר טלפון בהודעה פרטית ואנחנו נחזור אליכם. בתקוה שבקרוב מישהו יתעורר שם למעלה". 

"הצעה שנוגדת כל מוסר בסיסי" 

גם בזירה הפוליטית היה מי שתקף את אריאל. ח"כ תמר זנדברג (מרצ) טענה כי הסירוס הוא פיתרון שעובד: "אבל הבעיה האמיתית ברעיון הטרנספר היא שזה הפתרון היחיד שהשר האמון על חוק צער בעלי חיים מציע. עד כה היה פתרון שעובד. בשנים האחרונות עוקרו וסורסו מעל 100 אלף חתולי רחוב. זה השפיע על צמצום אוכלוסיית חתולי רחוב והביא לשיפור בריאותם". 
 
 

כולם צוחקים על שר החקלאות והחתולים הבוקר.אבל הבעיה האמיתית ברעיון הטרנספר היא שזה הפתרון היחיד שהשר האמון על חוק צער ב...

Posted by ‎Tamar Zandberg תמר זנדברג‎ on Monday, November 2, 2015
היא הדגישה כי התוצאה של הפסקת הסירוס תהיה "עליה דרמטית בכמות הגורים הנולדים מדי שנה ובעקבות כך גם עליה בכמות חתולי הרחוב שימותו מדי שנה מרעב, צמא, קור והתייבשות". 

ראשת מרצ זהבה גלאון, הגיבה לדברים בבדיחות. "אני לא יודעת אם באמת יש פסק הלכה בנושא עיקור חתולים", אמרה בספקנות  גלאון, "אבל כשהשר שאחראי על זכויות בעלי חיים מעלה הצעה שנוגדת כל מוסר בסיסי, זה הזמן לחפש מדינה זרה שתסכים לקלוט אותו".