מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בחיפה והצפון יפעיל החל מהשבוע הבא קו ייחודי להתייעצות ותמיכה נפשית באמצעות אפליקציית ווטסאפ. השירות הוא פילוט ארצי ראשון מסוגו, כאשר המטרה היא פתיחת ערוץ תקשורת זמין לפונים ופונות אשר מתקשים פיזית או נפשית לשוחח טלפונית, בדגש על בני נוער וצעירים המשתמשים באפליקציה כאמצעי התקשרות עיקרי.
שני אלוני, מנהלת מרכז הסיוע בחיפה והצפון, מסרה כי: "לרובנו הרבה יותר נוח לדבר על דברים רגישים דווקא בכתב ולא בשיחה. היה לנו חשוב ליצור מקום עבור מי שרוצה לפנות אלינו באופן הזה. אני מאמינה שהקו יעזור גם לבני נוער וגם לצעירים לשתף את מה שעובר עליהם ואם צריך גם לבקש עזרה".
אלוני מציינת כי הקו אמנם לא אנונימי, מפני שהאפליקציה לא מאפשרת זאת, אך מסקר שנערך על ידי מרכז הסיוע עלה כי 46% מהנשאלים העדיפו את הצורה הזאת לקבלת עזרה. "אני מאוד מקווה שירגישו בנוח להיות עמנו בקשר בצורה הזאת", הוסיפה אלוני. "אנו נקפיד לשמור על הסודיות של כל הפניות שיגיעו אלינו, כפי שעשינו עד היום בקו הטלפוני".

שירות דומה שפועל באופן זה בארץ הנו קו של ארגון הנוער הגאה IGY, אך מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית הנו הראשון שמפעיל קו תמיכה נפשית באמצעות הודעות.
בשלב הראשון, המענה לפניות באמצעות וואטסאפ יהיה בימים ראשון, שני, רביעי וחמישי בין השעות 17:00-20:00 ומספרו 052-8361202. הקו יהיה זמין לשיחות וואטסאפ מכל רחבי הארץ.