ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר השיכון יואב גלנט ביקרו היום (שלישי) בעפולה והבטיחו לקדם את העיר בשלל פרויקטים ותקציבים. על הפרק: מיזם ״מחיר למשתכן״, הקמת נמל תעופה נוסף בצפון וגולת הכותרת: תכנון להקים ציר נוסף של רכבת העמק, שייפנה ויתחבר למרכז הארץ.



ראש הממשלה אמר: ״אנחנו מתכוונים לקדם את הצפון מעלה מעלה בדיור, תחבורה וכל מה שצריך. בכוונתנו גם ליצור חיבור של רכבת העמק עם ציר נוסף לכיוון מרכז הארץ. אנחנו נבטל את המושג פריפריה. אנחנו משקיעים מאמצים ותקציבים בצפון, נעביר שדה תעופה חלופי לנמל התעופה בן גוריון צפונה, נקים אוניברסיטה נוספת בצפון ועוד פרויקטים. בסופו של דבר זו תהיה מדינה אחת לכל אזרחיה. מחמם מאוד את הלב לראות את ההתפתחות של העיר עפולה״.



בתום דבריו של ביבי עלה לבמה שר האוצר כחלון שזכה לאהדה רבה מהנוכחים, שחלק ניכר מהם הוא מכיר באופן אישי, ״יש לנו כוונה להכפיל את העיר באמצעים של תעסוקה, דיור, אקדמיה, חינוך ודיור״, אמר כחלון.



ראש עיריית עפולה פתח את דבריו במשפט מבדח ואמר כי היום הוא יום משמח עבור תושבי תל אביב, שבעתיד יוכלו להגיע לעפולה בקלות יותר. מירון גם התייחס לסוגיית הפיכת עפולה למטרופולין בעתיד ואמר: ״כרגע זה נראה חלום רחוק, אך מי חלם שרכבת העמק תשוב לעלות על המסלול? אם נמשיך בכיוון הנוכחי נוכל להגיע ליעד הזה. לצד הבנייה צריך גם לדאוג למקורות תעסוקה, מכיוון שבלי זה הפאזל הזה לא יהיה שלם. על כך צריך לתת את הדעת״, סיכם מירון את דבריו.