כתב אישום הוגש אתמול (שלישי) לבית המשפט המחוזי בלוד על ידי היחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים כנגד מאיר נחמני, המוכר לציבור כאמרגן המוזיקלי של קובי פרץ, באישום של עבירות הלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ושימוש במסמכים מזויפים. 



הפרשה, שכונתה "האור הגנוז", הותרה לפרסום בחודש ינואר השנה, והיא כללה חקירת חשדות לחשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים ומהילת דלקים. כתב האישום הראשון בפרשה, הוגש בחודש פברואר האחרון כנגד אלכס הירש, בעליה ומנהלה של חברת "גולד פאר דלקים" ונאשמים נוספים שבאמצעות חשבוניות פיקטיביות שהוציא, בין היתר לעצמו, הקטין את חובתו במס בעשרות מיליוני שקלים. על מנת לכסות את עקבותיו, פעל בין היתר באמצעות הצ'יינג' (החלפת כספים) של נחמני, אותו רשם נחמני על שמה של אשתו, על מנת ליצור מצג כוזב של עסקאות לגיטימיות ולהלבין הון. 
הלבין כסף באמצעות שירת הצ'יינג 
עוד נכתב כי הירש שילם לכאורה לשתי ספקיות של החברה - מ.ט.ר וגלנדאואר עבור דלק שכביכול סיפקו לו ושבגינו ניתנו החשבוניות הפיקטיביות, באמצעות צ'קים שנרשמו בספרי החשבונות שלו ושל החברות מ.ט.ר וגלנדאואר כל החברות ושנפדו, בין היתר, באמצעות הצ'יינג' של נחמני ולא על ידי מ.ט.ר וגלנדאואר. על פי כתב האישום, נחמני רשם את הצ'קים שיצאו מהחברה של הירש לפקודת מ.ט.ר וגלנדאואר כצ'קים שנמסרו לו לכאורה מחברות אלו ולכאורה נפדו על ידן, אף על פי שהירש או מי מטעמו הם שהעבירו את הכסף ואף אל פי שהכסף לא הועבר לחברות. 

את הצ'קים פרע באמצעות חשבון הבנק של הצ'יינג ולאחר מכן משך מהחשבון סכומים דומים שלא ידוע לאן הועברו, בעוד ברישומיו הצהיר כאילו הספקיות הן אלו שהפקידו את הצ'קים וקיבלו את תמורתם. בכך, נחמני יצר מצג שווא במטרה להטעות את רשויות האכיפה, בעודו עובר על כל הכללים הנוגעים לדיווח וזיהוי הנדרשים מנותן שירותי מטבע ובכך, ביצע עבירות הלבנת הון בהיקף של כ-50 מיליון  שקלים.
העונש המרבי על העבירות בגינן מואשם נחמני, דינן עד עשר שנות מאסר בפועל. הגשת כתב אישום זה, על ידי עו"ד אורי שפיגל ועו"ד אסתי ששון מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים, הגיע לאחר חקירה מורכבת שנוהלה על ידי יחידת חקירות מכס ומע"מ ת"א ויחידת להב 433-יאל"כ של משטרת ישראל.