עיריית ערד וועד ההורים העירוני ישביתו היום ומחר את בתי הספר היסודיים והחטיבות הצעירות בעיר, מאחר שבית הספר הדמוקרטי בעיר נמצא בסכנת סגירה לדברי העירייה והוועד "כתוצאה מכך שמשרד החינוך הפסיק להעביר לו את התקציבים המגיעים לו".



"בית הספר פועל משנת 2000, ובשנת 2006 קיבל רישיון", סיפר מנהל בית הספר יובל ארנפרויד כהן. לדבריו, מחודש יולי בית הספר מתנהל בלי תמיכת משרד החינוך. "במשך השנים פעל בית הספר במסגרת החינוך המוכר שאינו רשמי, לפני כמה שנים החליט משרד החינוך להפוך את בית הספר למוכר ולרשמי" הוא מספר.
 
"כמובן ששמחנו, הרי מדובר בהכרה חשובה שהייתה כל כך חסרה לנו כל השנים, לצד תמיכה משמעותית יותר מהמשרד, אבל כאן התחילה בעיה ביורוקרטית" הוא מוסיף ואומר.
 

 לדברי המנהל, המשרד ערך ביקורת שכר והגיע ממנה למסקנה שבית הספר לא שילם משכורות על פי נהלי משרד החינוך למוסד מוכר ורשמי בשנים עברו.  "לטענת משרד החינוך החוב מסתכם בכחצי מיליון שקל. סכום מנופח במאות אחוזים. העובדים לא חושבים שקיבלו שכר לא הגון, וחתמו על הצהרות בעניין". 
 
"נכון לרגע זה ישנה חסימה תקציבית על הכספים המוגדרים עבור מוסד מוכר שאינו רשמי עבור חודשים יולי־אוגוסט וגם על הכספים המוגדרים עבור מוסד מוכר ורשמי עבור החודשים ספטמבר ואילך. כתוצאה מחוסר התקציב בית הספר לא יכול להמשיך לפעול, וזאת לאחר שבחודשים האחרונים הוא מתקיים בדוחק רב ועל בסיס תרומה פרטית ותשלומי הורים", הסביר ראש העיר ניסן בן חמו, התומך בקיומו של בית הספר. 
בן חמו כתב אתמול מכתב למנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן ובו בקשה לסיוע מיידי לבית הספר.
 
תגובת משרד החינוך: "המשרד ערך ביקורת על התנהלותו של בית הספר ומצא ליקויים שבמהותם אינם מאפשרים לתת לו הכרה כמוסד חינוך רשמי. יודגש שהליך הביקורת טרם הסתיים, ואנו מקווים שהמוסד החינוכי לא ייסגר".