הורים לילדים הלומדים בגנים באשקלון הופתעו לגלות כי לאחרונה הותקנו צופרים של מערכת אזעקה של צבע אדום על גגות גני ילדים בעיר.


"אצלנו המערכת הותקנה לפני כשבועיים, דבר העשוי לגרום לחרדות גדולות אצל הילדים במקרה של אזעקת אמת, ובמיוחד כשזהו אזור המועד לפורענות", טוענת עינב, שבתה בת ה־4 לומדת בגן שריג.



"את המערכת של הצופר התקינו בכניסה לגן ואני ממש חוששת שבכל בעיה חשמלית שתצוץ, הצופר מיד יתחיל לפעול", טוענת חגית, אמא לילדה בת 3 הלומדת בגן שונית. "לא הכינו אותנו לסיפור הזה, גם הגננות הופתעו ואנחנו מתנגדים לכך שילדים קטנים שחוו את צוק איתן ושמדי פעם עדיין שומעים אזעקות, יצטרכו לשמוע את האזעקה ביתר שאת".



ההורים דורשים שיעבירו את הצופרים למוסדות שאין בהם ילדים”. כשפנינו לעירייה הם טענו כי אין מספיק מוסדות ציבור להתקין בהם את מערכת האזעקה", טוענת שרי, אם מודאגת אחרת שילדתה שוהה בגן עינב.



מהעירייה נמסר כי: "הצופר הותקן בכמה גנים כדי לתת מענה לתושבי השכונה שטענו בעבר כי הם אינם שומעים אזעקות. הצופר הוא מערכת מצילת חיים והוא יופעל אך ורק בחירום. מיקומו נקבע על ידי פיקוד העורף, האחראי גם על התקנתו. חשוב להבהיר שפיקוד העורף מתקין את הצופר רק במתקן שנמצא בבעלות ובשימוש הרשות המקומית, ובאופן שמאפשר כניסה בכל עת.



תגובת דובר צה"ל: "מיקום הצופרים נבחר על ידי הרשות המקומית ובהתאם לשיקוליה. צופרי פיקוד העורף פרוסים ברחבי המדינה כדי לתת התרעה לציבור, והם ומצילים חיים במקרה של ירי רקטות או טילים.