התחקיר שפורסם ב־2 באוקטובר ב"מעריב־סופהשבוע" וחשף את תופעת ההימורים של קטינים ב"טוטו־ווינר" ממשיך לעורר הדים. בימים אלה מקדמים חברי הכנסת רועי פולקמן ואלי כהן (כולנו) הצעת חוק שתמנע הימורי קטינים. 



על פי הצעת החוק, יהיה אפשר להמר רק באמצעות כרטיס שחקן, כפי שמקובל בכמה מדינות בעולם. מהמרים שיבקשו להמר בתחנות הימורים יצטרכו להציג את כרטיס השחקן שלהם, שלא רק יזהה אותם אישית וימנע הימורים של קטינים אלא אף יאפשר למהמרים לחסום את הכרטיס להימורים מעל סכום מסוים.
 
"הבעיה העיקרית בהימורים חוקיים היא שהם נעשים ללא בקרה", אומר פולקמן, "בחלק ממדינות העולם אי אפשר להיכנס לתחנת הימורים כלשהי ברחוב ולהמר בכסף מזומן ללא בקרה אלא רק באמצעות כרטיס אישי, המגדיר רף של סכום כסף שבו אפשר להמר. המטרה היא למנוע התמכרות וכניסה לחובות בגלל הימורים. בהצעת החוק אנחנו מציבים גבולות ויש אלמנט של בקרה. הצעת החוק תטפל גם בבעיה של בני נוער. זיהוי המהמר באמצעות כרטיס שחקן ימנע הימורים של בני נוער".
 

כהן, שהצטרף להצעת החוק של פולקמן, סבור שהכרטיס יהווה מנגנון בקרה ופיקוח נוסף לפעולות נוספות כמו מניעת פרסומות של "טוטו־ווינר" במקומות נגישים לבני נוער. "אימות פרטים של מהמר המגיע לתחנה עם כרטיס שחקן לא יאפשר הימורים של קטינים", הוא אומר. אם הצעת החוק תתקבל, תצטרף ישראל לשורה של מדינות כנורווגיה, שוודיה וקנדה, שהנהיגו שימוש בכרטיסים דומים. בנורווגיה, למשל, הצגת כרטיס זה היא תנאי להשתתפות בהימורים.
 
מאז פרסום הכתבה לפני כחודש נערכו בוועדת החינוך של הכנסת שתי ישיבות שעסקו בהימורים של בני נוער. חברי כנסת שהשתתפו בדיונים הודו שלפני חשיפת "מעריב־סופהשבוע" לא הכירו את התופעה ואת ממדיה, והבטיחו לטפל בבעיה. הצעת החוק היא השלב הראשון.