שר התעופה המצרי, חוסאם כמאל, התייחס היום (שישי) להתרסקות המטוס הרוסי מעל שמי סיני ואמר היום כי ככל הנראה בלון חמצן או מצבר שהוטמן בין המזוודות גרם לפיצוץ ולנפילת המטוס, אסון בו נהרגו 224 בני אדם.



עוד אמר השר כי תיעוד שבע השניות האחרונות מהקופסה השחורה של המטוס יועברו לפיענוח במדינה זרה, לה יש את הכלים לפענח הקול שנשמע לפני ההתרסקות. בשיחה עם עיתון הממסדי "אל-אהראם", הוסיף השר כי עותק של ההקלטה יועבר למדינה הזרה, שלא נקב בשמה, כאשר הקלטות המקוריות יישארו בקהיר. כמאל הוסיף כי בתוך יומיים יועברו שברי המטוס לשדה התעופה בקהיר, שם תבוצע בדיקה מקיפה של השברים, במטרה לדלות פרטים נוספים על האירוע.



סיבת ההתרסקות עדיין בחקירה



ועדת החקירה שבודקת את ההתרסקות מורכבת מחוקרים מחמש מדינות: מצרים, רוסיה, צרפת, אירלנד וגרמניה. השר המצרי הודיע כי ועדת החקירה ממשיכה לחקור ולאסוף נתונים וממצאים, אך טרם הגיעה לסיבות להתרסקות: "כל האופציות אפשריות״, הדגיש כמאל. "זו יכולה להיות תקלה טכנית,פעולת טרור או משהו שהונח בין מזוודות הנוסעים ללא כוונת זדון, וגרם להתפוצצות - כמו בלון חמצן לצוללנים או מצבר מכוניות - שכן כל אלה עלולים להתפוצץ בתנאי לחץ גבוהים". שר התעופה הוסיף: "חשוב לנו להגיע אל חקר האמת תוך שקיפות מלאה".




שרידי המטוס הרוסי שהתרסק. צילום: רויטרס