שירות בתי הסוהר הודיע כי האסיר הנמלט ירון סנקר נתפס הלילה (שני) על ידי כוחות המשטרה בעיר באר שבע.  סנקר, שהורשע ברצח ושוד מזויין, נמלט מבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב, שם אושפז לאחר שביתת רעב של מספר שבועות. הודיע כי עלה בידיו של סנקר להמלט מבית החולים כשעל גופו בגדים של בית החולים ולראשו כיפה. כוחות גדולים של משטרה, בפיקודו של מפקד מרחב שפלה תת-ניצב יהודה בן עטר, הגיעו לאזור בית החולים. השוטרים הציבו מחסומים בכל אזור השפלה וסיירים וכלבנים הוקפצו לאזור בית החולים.



מאמצי החיפוש התמקדו בסביבות בית החולים, בבאר יעקב הסמוכה וביציאות הדרומיות מראשון לציון. בשבועות האחרונים שבת האסיר רעב במחאה על תנאי הבידוד בהם הוחזק ונחשב לאסיר מסוכן מאוד. הוא שבת רעב כמעט 80 ימים, אך עדיין נחשב לעבריין עם רמת סיכון גבוהה ביותר.



בשנת 2003, לאחר שני ניסיונות התנקשות. הוא הורשע בשני מעשי רצח וניסיון לרצח, כמו כן בניסיון לשוד. בפסיקת בית המשפט נקבע כי "חומרתו הקיצונית חריגה גם באולם הזה, שיודע תיקי פשע חמורים מן השורה הראשונה".



השר גלעד ארדן אמר בעקבות אירוע בריחת האסיר:  ״מדובר באירוע חמור ביותר שאסור היה שיקרה". השר הנחה את שירות בתי הסוהר להקים ועדת בדיקה בדרג בכיר שתבחן את הנסיבות שהובילו לאירוע החמור ותגיש את מסקנותיה תוך פרק זמן קצר.

סנקר הורשע ב-15 באוקטובר 2006 ברצח בתשלום של חיים שיבי, וברצח של תומר שבת, ספר מרמת השרון אותה זיהה סנקר בטעות כמי שמשפחת פשע שילמה לו שינתקש בו.