גם ותיקי המצילים והמתרחצים אינם זוכרים תופעה כזו בחודש נובמבר. זה קרה בימים האחרונים - עשרות התלוננו על צריבות וגירודים לאחר שנכנסו לים. 

בתחילה דווח על תופעת הצריבות בחוף הצוק, אבל בסוף השבוע ואתמול סיפרו מצילים שמתרחצים דיווחו על צריבות גם בחופים מציצים, הילטון וגורדון.

“נכנסתי ביום שישי לים ויצאתי עם צריבות וגירודים בגוף”, סיפר מתרחץ ותיק בים התל אביבי, לאחר שהתרחץ בחוף הצוק והתברר לו שאינו לבד. “היו תלונות רבות של מתרחצים על צריבות, שהרגישו אותן עוד בשהייה במים. לחלקם סימני צריבה על העור”, סיפר ל”מעריב־השבוע” מציל ותיק בחופי הרחצה בתל אביב.


מנחם (קיגן) כהן, מציל יותר משלושה עשורים בתחנות הצלה בחופי הרחצה בתל אביב, מסביר את התופעה הנדירה: “מדובר במדוזות קטנות שטרם ראינו כמותן, והן שוחות בעומק של כמטר מתחת לפני מים. מתרחצים לא יכולים לראות את המדוזות אלא אם הם צוללים עם משקפת“, הוא סיפר והוסיף: “הן גם מפרישות המון ריר ומייצרות ‘חוטים’ כמו של עכביש. המתרחצים פתאום חשים משהו, כמו שערה שנדבקת אליהם לגוף”.
 
בניגוד למדוזות הגדולות - כהן ציין שסימני הצריבות על הגוף של המדוזות הקטנות מזעריות יותר, אבל הצריבות מורגשות היטב. “זו תופעה חדשה שאיני זוכר כמותה”, הוסיף.
 
המדוזות מגיעות בדרך כלל לחופי הרחצה מדי שנה בחודש יולי כשהמים מתחממים. אז נראים נחילי המדוזות, כשחלקן נפלטות לחוף. לאחר כמה שבועות הן נעלמות מהאזור לעומק הים.
 
מציל תל אביבי מנוסה נוסף סיפר ששמע מצוללן שגם באשדוד נראו המדוזות הקטנות. “המדוזות מגיעות לכאן תמיד כשהמים מתחממים, וזה מה שקרה בימים האחרונים”, הוא הסביר.