כ-40% מהישראלים סבורים כי שבדיה היא המדינה האירופית שהכי פחות תומכת בישראל, כך לפי ממצאי סקר שנערך עבור קבוצת ג'רוזלם פוסט על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס. הסקר התפרסם הערב (שני), במקביל למשבר המתוקשר בין ישראל לשבדיה, לאחר דבריה של שרת החוץ השבדית, מרגוט וולסטרום, אשר נשאלה זמן קצר לאחר מתקפת הטרור בפריז, אם היא מודאגת מההקצנה של צעירים בשבדיה שנלחמים עבור דאעש וענתה: "כמובן שיש לנו סיבה לדאגה, לא רק בשבדיה, אלא בכל העולם כיוון שיש רבים שעוברים הקצנה. זה מחזיר אותנו לסיטואציות כמו זו שבמזרח התיכון, שם הפלסטינים רואים ש'אין לנו עתיד, עלינו לקבל את המציאות המייאשת או לפנות לאלימות'".


למרות שהסקר נערך לפני הדברים הקשים שאמרה השרה השבדית, 39% מהמשיבים שענו יכולים אולי להעיד על מגמה שכבר הורגשה בקרב הציבור קודם לכן.
כאמור, המדינה אשר נתפסה בסקר כהכי פחות תומכת בישראל, היא שבדיה. אחריה הגיעו המדינות: צרפת (22%), בריטניה (11%), אירלנד (9%), גרמניה (3%), פולין (2%). 14% בחרו באופציה "לא יודע".


שרת החוץ של שבדיה מרגוט וולסטרום. צילום: רויטרס
 
בהתייחס לשאלה "איזה מהמדינות הבאות באירופה הכי תומכת בישראל", נמצאת גרמניה במקום הראשון, עם 54% חושבים שציינו אותה לטובה. גרמניה נמצאת הרחק משאר המדינות ונתפסת כמדינה התומכת ביותר בישראל באופן יחסי יותר על ידי גברים (63%) וחילונים (65%). 
 
אחרי גרמניה נמצאות המדינות הבאות: בריטניה (10%), פולין (6%), צרפת (5%). שבדיה (1%), אירלנד (1%). 23% בחרו באופציה "לא יודע".

הפתרון לגל הפיגועים הנוכחי
עוד מראים הממצאים, כי הפתרון המועדף על ידי הציבור הישראלי, לנוכח גל הטרור הנוכחי , הוא היפרדות והקמת מדינה פלסטינית (46%), אולם שיעור לא מבוטל של 35% מהמשיבים רואים בהחלת החוק הישראלי בשטחי יו"ש כפתרון הנכון למצב.
ביחס לשאלה  - אם היית יכול להצביע בבחירות הקרובות לנשיאות בארצות הברית,  למי סביר יותר שהיית מצביע, 34% מהישראלים ציינו כי הם היו מצביעים למועמד הדמוקרטי בבחירות הקרובות לנשיאות בארצות הברית אם הייתה ניתנת להם האפשרות ו- 30% מהישראלים היו מצביעים למועמד הרפובליקני .
רונית חסין הוכמן, מנכ"לית קבוצת הג'רוזלם פוסט: "הסקר מצביע על כך שהציבור הישראלי מרגיש כתף קרה מהאירופאים ביחסם למדינת ישראל. בימים אלה שהטרור הקיצוני מכה באירופה תכנס הוועידה את כל הסגל הדיפלומטי הזר המוצב בישראל ליום גדוש בסקירות מדיניות וצבאיות על הטרור, תהליך השלום, סימון המוצרים מההתנחלויות ונושאים בוערים נוספים."