תביעה יוצאת דופן: רופא שנשא את גופת חמותו שנפטרה לפני כשנה אל חלקת הקבר שלה, טוען כי הוא נפצע בשל כך ונותר נכה. הגבר, בן 62, הגיש תביעה נגד חברה קדישא בתביעה לפיצויים. טרם הוגש כתב הגנה.



בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בחיפה נכתב כי הרופא דורש מחברה קדישא לפצותו על קרע שנגרם לו בכתף. הרופא הוסיף כי בחלק ניכר מההלוויות, עובדי חברה קדישא מציעים למלווים, בני משפחה וידידים, לעשות מצווה ולסייע בנשיאת מיטת הנפטר. בקשה העלולה, לדבריו, להסתיים בחלק מהמקרים, כפי שקרה במקרה שלו, בתאונה מצערת.



באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה טוען הרופא כי אנשי חברה קדישא ביקשו ממנו לסייע בסחיבת האלונקה עליה הונחה גופתה של הנפטרת. במהלך נשיאת האלונקה, כשהמלווים היו ליד הקבר, "הגופה כמעט נפלה מהאלונקה, ואז הושיט קרוב המשפחה את ידו כדי לתפוס את הגופה וכתוצאה מכך, נגרם לו קרע בכתף". לתביעה צורפה חוות דעת של יועץ בטיחות, שבדק את מקום הקבורה וקבע בין השאר כי "קרוב המשפחה, התובע, נדרש לבצע עבודת הרמה ושינוע של משא כבד (הנפטרת שקלה 75 ק"ג) ללא מהימנות, תוך התעלמות מוחלטת מגילו ומתנאי השטח הקשים".



פרקליטו של התובע הוסיף כי "המקרה הזה יכול להסביר את הבעייתיות הקיימת במתן כבוד לנפטרים על ידי המלווים. מצד אחד, לעובדי חברה קדישא  יש את הביטוח הלאומי שמכסה אותם בעת פגיעה בעבודתם ומצד שני, למלווים אין ביטוח כזה, כי זו לא עבודתם, לכן קיים סיכון בסיוע המבוקש מהם, כמו שקרה במקרה זה, שלמרשי נגרם נזק קשה".