הלך לעולמו מוסא אלפרון, אחד האחים הדומיננטיים בעבר במשפחת אלפרון המוכרת, אשר ניתק עצמו מהפשיעה כבר לפני כשני עשורים. אלפרון (63) נמצא היום (ראשון) כשהוא ללא רוח חיים בדירתו בגבעת שמואל וההערכה היא כי נפטר מאירוע לבבי או ממחלה, בכל מקרה לא עולה חשד לפלילים.



אלפרון, אחיהם של יעקב שחוסל באמצעות מטען שהוצמד לרכבו, ניסים, זלמן, ואריה, היה מעורב בפלילים עוד משנות ה-70, עת נתגלע סכסוך בינו לבין בעל מועדון לילה. העימות בין השניים גרר את אלפרון למעורבות במספר מעשי פשע חמורים. בשנת 1976 נקשר שמה של המשפחה כמי שעומדת מאחורי חיסולו של בכיר במשפחת נגר בכלא שאטה, אולם בית המשפט זיכה אותם ממעורבות ברצח והרשיע אותם בשורה של מעשי סחיטה ואלימות.



בשנים האחרונות נראה אלפרון ז"ל יותר ויותר באירועים חברתיים והצהיר לא אחת כי ניתק עצמו מעולם הפשע. "הוא הפך סמל לכאלה שהצליחו לחלץ עצמם ממעגל הפשיעה ושמר על צניעות בהתנהגותו כשהוא מכבד אנשים ומכרים", אמר אחד מחבריו. "רק בשבוע שעבר השתתפתי בחתונת בנו האירוע האחרון שבו הוא נראה שמח ומאושר והנה פתאום אני צריך להגיע ללוויה שלו. מי היה מאמין", הוסיף.



בשנת 1995 ניצל מוסא אלפרון מניסיון חיסול, שעה שמטען חבלה התפוצץ ברגע שבו נכנס לרכבו שחנה ברחוב אבא הלל ברמת גן. אלפרון איבד את שתי רגליו באותו האירוע, אולם דווקא מהאירוע הזה נראה כי החליט למשוך עצמו מהתחתית והפך לאיש עסקים וחבר מרכז הליכוד. בשנת 2002 החליט לפרוש מהליכוד ולו רק מהחשש שמעורבותו תוביל לכישלון עבור אריק שרון אותו העריץ.



אלפרון החזיק בבעלותו עסק להמרת מטבעות בפתח תקווה וב-2007 בילה מעצר אחרון בחייו, לאחר שהוא ואחיו, ניסים ויעקב המנוח, נעצרו על ידי המשטרה אחרי שהעבריין רפי אוחנה קיבל משלוח ובו 29 כדורי אקדח. המשטרה והפרקליטות לא הצליחו לגבש ראיות שיובילו לכדי הגשת כתב אישום ובתום 40 ימי מעצר שוחררו האחים אלפרון.




אלפרון. צילום ארכיון: יוסי אלוני