בדיון מיוחד שהתקיים היום (שלישי) בוועדה לזכויות הילד בכנסת, בראשות ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון ובהשתתפות נציגי תלמידים מבתי ספר ברחבי הארץ, עלה נושא הבריונות ברשת. במסגרתו, הוועדה הקרינה סרטון שנעשה בשיתוף איגוד האינטרנט, שבו נחשפים ההורים למצוקה של ילדיהם. בסרטון מצוטטים הורים המשחזרים דברים פוגעניים שנאמרו, לכאורה, על ילדיהם ברשת. כמו כן, העלו התלמידים בוועדה רעיונות לחקיקה שמטרתה לדאוג לזכויות הילד והתלמיד.

בין השאר, ההורים נשמעים מקריאים את הדברים הבאים: "נראית כמו סנאי", "אני מרחמת עליך יא מסכנה עלובה", "מתאפרת כמו ילדה אוטיסטית בת 3", "אם הייתי בכיתה שלך הייתי עושה עליך חרם", "מכוער ברמות מגעילות, איכס, הומו", "לא הבנתי אם זה בן או בת - ממש מכוערת", "פשוט פרחה", "תראו איך הוא מתנהג, קוקסינל, מי שמגן עליו מניאק", "הילדה הזו פשוט נראית אומללה ואמא שלה סתומה", "יא תינוקת תפסיקי לגעת במגירת איפור של אמא או שאבא ייתן לך מכות", "איזה טעם נוראי יש לאלין הזאת, פקצה מפגרת, היא נראית כמו שימפנזה, איכסה". אחת הילדות נשמעת אומרת בתגובה: "זה העליב, לא עשיתי לכם כלום".



הישיבה נועדה לילדים

"אני מאוד שמחה לקיים את הדיון הזה כי אין יותר מבורך מלראות אולם מלא בילדים", פתחה ח"כ שאשא-ביטון את הדיון, והוסיפה: "היום המחוקקים התחלפו אתכם ונתנו לכם את המקום ליד השולחן. הישיבה הזו נועדה לכם, להעלות רעיונות והצעות שאתם רוצים שנקדם עבורכם".


ילדים ובני נוער בוועדה לזכויות הילד בכנסת. צילום: באדיבות הוועדה לזכויות הילד
 

משה מסלאווי, חניך במרכז חינוך לפסגות מהעיר רמלה שהשתתף בוועדה, סיפר ליו"ר הועדה ולמשתתפי הישיבה על המיזם שלו - הקמת בית תמחוי שמופעל על ידי ילדים. לדבריו, "החלום שלי הוא לפתוח בית תמחוי שילדים מפעילים אותו. אני ואמי פתחנו דף פייסבוק בשם 'האור של דור העתיד'. התחלנו דרך הדף, דרך וואטסאפ ובעזרת חברי לאסוף תרומות, כגון ציוד בית ספר וילקוטים. עד סוף החופש הגדול האחרון אספנו וחילקנו ל-110 ילדים ממשפחות קשות יום ציוד בית ספר וילקוטים. מיד עברנו ליעד הבא שהיה איסוף ואריזת מזון לחגים".

בישיבה העלו חברי מועצת התלמידים כמה הצעות בנושא הורדת גיל הבחירות, תעסוקת בני נוער וזכאות לכרטיסיות לכיתות י"א-י"ב.