בית משפט השלום הוציא היום (שלישי) צו לבקשת המשטרה האוסר על קיום הרצאה של ארגון "שוברים שתיקה" בפאב "עשן הזמן" בבאר שבע, לאחר שבעלי הפאב לא עמד בדרישות האבטחה ועלה חשש ממשי לשלום ולביטחון הציבור. מהארגון נמסר כי הצו הוצא בעקבות איומים מצד גורמי ימין.



למרות החלטת בית המשפט לבטל את האירוע בפאב משיקולי אבטחה, בארגון ״שוברים שתיקה" החליטו לקיים את האירוע בדירה פרטית במסגרת חוג בית בבאר שבע.



ההרצאה שתוכננה להתקיים בשעות הערב היתה אמורה לכלול הרצאה של חייל ששבר שתיקה. מהארגון נמסר בתגובה כי "משטרת באר שבע נותנת פרס לטרור הימני במקום לבצע את תפקידה לשמירה על הסדר הציבורי".



הארגון הפנה אצבע מאשימה נגד המשטרה ונגד הממשלה: "התקפלות של משטרת באר שבע לטרור הימני לא באה בחלל ריק, זו היא רוח המפקד שבאה מלמעלה כבר מכיסא ראש הממשלה, שר החינוך, שרת המשפטים וחבריהם, שמסיתים מעל כל במה אפשרית כנגד פעילים חברתיים ופעילי זכויות אדם.



לדברי הארגון המפגש יתקיים במסגרת של חוג בית ולא יבוטל. "לא קמפיין השנאה וההסתה שלהם ולא הטרור הימני יעצור אותנו. אנחנו נמשיך וניפגש גם היום וגם בעתיד, עם כל מי שאכפת לו מעתידה של המדינה והחברה הישראלית. הם לא ישתיקו אותנו".



"חיסול של הדמוקרטיה"



ח"כ דב חנין (חד"ש, הרשימה המשותפת), אמר בתגובה להחלטת בית המשפט: "זה מה שקורה בבאר שבע עם אירוע של 'שוברים שתיקה', וזה גם מה שקורה בתיאטרון אל-מידאן בחיפה עם אירוע של מכון אמיל תומא".



חנין הביע את דאגתו על כך שמרחבים ציבוריים נסגרים בפני אירועים שמעוררים ויכוח. "המרחב הציבורי מיועד, בין היתר, לדיון שבו קולו של מיעוט חשוב בדיוק כמו קולו של הרוב. כאשר המיעוט מסולק מהמרחב הציבורי ולא מתאפשר לו לקיים אירועים - מתחסלת הדמוקרטיה לא רק עבור המיעוט, אלא עבור כולנו".