מאות בני משפחה, אנשי חינוך וחברים של הילדה ושל המשפחה של הילדה בת ה-13 ז"ל מחטיבת הביניים שז"ר בכפר סבא, הגיעו ללוות היום (רביעי) את  הילדה בדרכה האחרונה בבית העלמין של כפר סבא.

"היא הייתה ילדה עם ביטחון ושמחת חיים, אי אפשר היה לראות סימנים של אובדנות, מאוד חייכנית, מקסימה", סיפר שחר מולר,  מכר המשפחה. "האירוע הטרגי יכול היה להתרחש בכל משפחה. היו לה חברים לא רק מהעדה והיא הייתה ילדה מקובלת", הוסיף. 

אם לילדה שלמדה עימה בבית הספר סיפרה: "הבנות שלי יצאו לטיול סיפרו שהם חיכו לה ולא הגיעו. שלשום בערב הגיעו פסיכולוגים לטיול לספר להם על האובדן הנורא, וקיצרו להם ביום את הטיול. הילדות לקחו את הסיפור קשה. בית הספר הדריך היום את ההורים, אולם לא יכולתי להגיע".

"חבל שפיספסו אותה, אם היו קמים ועוזרים לה היא לא הייתה מגיעה למצב הזה", טענה אם לנערה אחרת שלמדה בשכבה עם הילדה

"מדובר במשפחה נורמטיבית, האם עובדת בגני ילדים ואביה של הילדה מתנדב בקהילה האתיופית, אב נהדר לילדים, תמיד אסף אותם מבית הספר והגנים, יש לו עסק של הסעות, זו לא משפחה מסכנה ואף פעם לא נופפה בדגל האפליה", סיפרה אירית מרק, תושבת העיר וידידת המשפחה.

"רק היא בעצמה יודעת מדוע התאבדה"

"היא לא התאבדה בגלל הטיול השנתי", מסרה קים, חברה טובה מבית ספר אחר בעיר. "היא הייתה ילדה מיוחדת שעזרה לכולם, עם לב זהב, רק היא בעצמה יודעת מדוע התאבדה".

כזכור, אתמול בבוקר הילדה הייתה צריכה לצאת לטיול שנתי עם חבריה לשכבת ח'  ולדברי  המשפחה, היא איחרה להסעה וכתוצאה מכך לא יצאה לטיול, חזרה עם אביה לביתה, שם היא נכנסה לחדרה ושמה קץ לחייה.

אתמול נחשף בכלי התקשורת ווטס אפ שכתבה לחברותיה:  "גרמתם לי להרגיש כאילו אני סתם איזה אטום או חיידק. אף פעם לא באמת עירבתם אותי במשהו. "לא חשבתם עליי כבן אדם אלא כסתם ליצן שמצחיק אותנו ושמתי לב שאין דבר כזה חברים", היא הוסיפה. "אף אחד לא באמת אוהב אחד את השני. בשנייה שאתם הולכים מדברים עליכם, על הלבוש שלכם, על המראה, על האופי ודי, מספיק, אם אתם לא באמת חברים אחד של השני, אז אל תדברו לפחות מאחורי הגב". 

"החברות שלה הראו את הווטסאפים ליועצת רק אתמול בערב, לאחר שהילדה כבר לא הייתה בין החיים", סיפר בצער ל"מעריב" גורם חינוכי בעיר.

במשרד החינוך הבהירו כי "מות התלמידה מכפר סבא לחלוטין אינו קשור לנושא התשלום. התשלום עבור הטיול הוסדר על ידי משפחתה זמן רב לפני מועד הטיול, והיה לה את כל הציוד הנדרש כדי לצאת לטיול עם בני כיתתה".

בתוך כך, מנכ״לית משרד החינוך, גב׳ מיכל כהן, הנחתה את מנהלת מחוז מרכז להקים לאלתר ועדה לבדיקת נסיבות מותה של התלמידה. כמו כן הנחתה כהן את גורמי המקצוע במחוז ללוות את המשפחה ולתמוך בה ככל שיידרש.