אחרי פרשת הניצבים ואחרי תקופת רגיעה: קצין בכיר בדרגת ניצב נחקר הערב (רביעי) במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שליד הפרקליטות, בחשד לביצוע עבירות של הטרדה מינית בשוטרת ששירתה תחת פיקודו. בתום החקירה הוא שוחרר לחופשה בת שבוע.



הקצין נמנה עם הניצבים הבכירים ביותר במשטרה ומדובר על פי החשד, באירוע שהתרחש לפני חמש שנים. במח"ש לאחר בדיקת הפרטים החליטו לזמן את הקצין הבכיר לחקירה על מנת לבחון מולו את ההתנהלות.



ממח"ש נמסר: "מאשרים שבמחלקה לחקירות שוטרים התקבלה השבוע תלונה הנוגעת לקצין בכיר. בעקבות התלונה נפתחה חקירה, שנמצאת בעיצומה. התלונה נוגעת לאירועים מלפני מספר שנים. בשלב זה משיקולי טובת החקירה אין בידנו למסור פרטים נוספים כלשהם".




הקצין שנחקר. צילום: אבשלום ששון


רק בתחילת החודש מח"ש הודיעה לניצב ניסים מור, סגן המפכ"ל לשעבר, כי תגיש נגדו כתב אישום בעבירות מרמה והפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית, בכפוף לשימוע. על ההחלטה חתום פרקליט המדינה, שי ניצן. ממכתב השימוע שנשלח לבא כוחו של מור עולים חשדות לניצול מיני של שוטרות זוטרות, תוך שמור ניצל את מעמדו ודרגתו במשטרה. על פי החשד, ביצע מור מעשה מגונה באחת השוטרות הזוטרות, אשר ביקשה את עזרתו בעניין קורס בו הייתה אמורה להשתתף, וכן הטרידה מינית במספר הזדמנויות. באחד המקרים קרא לה מור להיכנס לרכבו המשטרתי, ביקש ממנה להושיט לו את ידה ומשעשתה כן קרב אליה, הצמיד את פניו לפניה ונישק אותה בשפתיה, תוך שהוא מחדיר את לשונו לפיה, כשהיא אינה חפצה בדבר ומנסה לחמוק ממנו.



על פי כתב השימוע, במהלך התקופה בה כיהן מור בדרגת ניצב בתפקיד סמפכ"ל משטרת ישראל וקודם לכן בתפקיד מפקד מחוז מרכז במשטרה, הוא חתר ליצירת קשרים אינטימיים בעלי אופי מיני עם שש שוטרות צעירות ממנו, על פי רוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובחלק מהמקרים בפער גילאים משמעותי ממנו. על פי החשד, שלוש מתוך שוטרות אלה הוטרדו על ידי מור מינית, תוך שהוא מנצל את מרותו כלפיהן ובאחת מהן אף ביצע מעשה מגונה בניגוד להסכמתה.



בנוסף, בתחילת השנה נסגר תיק החקירה הפלילי נגד ניצב בדימוס קובי כהן, מפקד מחוז ש"י לשעבר. כזכור, מפקד מחוז ש"י הפורש, נחקר בגין עבירות של התנהגות בלתי הולמת קצין, שנעשתה תוך ניגוד עניינים וזאת בכל הקשור לחיזוריו לכאורה אחר שוטרת שהיתה כפופה לו. מהחשדות עלה כי ניסה ניצב כהן ליצור קשר עם השוטרת, הציע לה להצטרף אליו לנסיעה לפולין וכן שלח לה מסרונים הנושאים אופי מיני לכאורה.



לאחר שבחנו בפרקליטות את מכלול הנסיבות בתיק, החליטו כי אין הצדקה להעמדתו של הניצב בדימוס לדין פלילי. כנו כן הוחלט כי מן הראוי להעביר את העניין לבחינת מחלקת המשמעת במשטרה. בפרקליטות המדינה החליטו לסגור את תיק החקירה לנוכח העובדה שכבר מראשיתה קיבל אחריות על מעשיו, הביע צער והודיע על התפטרותו מתפקידו הבכיר.