לא רק שיקום, גם מניעה – מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית יצאו אתמול (רביעי) בקמפיין אינטרנט שנועד ל"העצמה נשית בין-דורית" בין אמהות לבנותיהן. אבל מנהלת המרכז מדגישה: "גם בנים צעירים חשופים היום מאד לפגיעה מינית כשהמספרים עד גיל 12 כמעט זהים".



בישראל תשעה מרכזי סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית הפועלים כעמותה באמצעות מערך מסור של כאלף מתנדבים ומתנדבות מסביב לשעון כל ימות השנה כדי להעניק סיוע, ליווי ותמיכה למי שעברו אולי את הטראומה הקשה ביותר, נפשית ופיזית, שאדם יכול לעבור. אבל לקראת יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים בחרו במרכז הסיוע "תאיר" לנפגעות תקיפה מינית באזור השפלה, לצאת בקמפיין שכל כולו מניעה. 



על החשיבה שמאחורי הקמפיין ועל חשיבותו סיפרה ל"מעריב-אונליין, טניה גלבוע, מנהלת מרכז "תאיר": "החלטנו שהפעם אנחנו רוצות לדבר גם על העצמה. איתרנו קבוצה של נשים אמהות לילדות, בהן פעילות בקהילה וחברות מועצות מקומיות, ושאלנו אותן אילו מסרים 'מקטינים' הן קיבלו מהוריהן בגלל היותן בנות, מה מזה הן לקחו לאמהות שלהן ומה הן מאחלות לבנות שלהן".


 

לכבוד יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים שאלנו אימהות על מסרים מגדריים שהועברו להן כילדות וכנערות, ועל המסרים שהן בוחרות להעביר לבנותיהן.המסרים שמועברים לנו בבית בילדותינו מעצבים את חיינו, את התפיסות שלנו, את ההערכה העצמית שלנו ואת תחושת המסוגלות שלנו. המאבק באלימות מינית הוא לא רק מאבק נגד מקרי אונס או תקיפה מינית. הוא מאבק לשינוי חברתי, לשינוי המסרים שמנציחים את האלימות בחברה שלנו.אנחנו מאחלות לבנותינו לגדול ולהתפתח בחברה שוויונית יותר.כל עוד נשים בכל העולם הן קורבנות לאונס, לאלימות במשפחה, להטרדה מינית, ולסוגים נוספים של אלימות – נמשיך לציין ביום זה את המאבק של כולנו בתופעה.אנו מזמינות לצפות בסרטון, לשתף אותו, לתייג חברות/בנות משפחה, ולכתוב בדף הפייסבוק שלנו מסר מעצים, חיובי ואישי שלכן לבנותיכן.תודה ענקית לכל מי שהשתתפו, כתבו, הפיקו, צילמו, ערכו, עזרו, תמכו, הגיעו והשקיעו מזמנן/ם בהפקה והפצה של הסרטון.רחובוטיוי - מגזין הטלוויזיה של רחובותאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ולנפגעי תקיפה מינית בישראלWe love web - אורנה פורטוגלימירי אורמן סרטים והרצאות על הריון ולידהIritstudio- Branding & Graphic DesignHOA pr, הילה עובדיה אקרמן יחסי ציבור

Posted by ‎תאיר מרכז סיוע‎ on Tuesday, November 24, 2015

לדבריה, "הבנו שלא מספיק לסייע וללוות ושחייבים לעסוק במניעה והעלאת מודעות כי אם אנחנו מסתכלים לפחות על חלק מהאלימות המינית של השנים האחרונות, אנחנו רואים שהיא מושפעת מאד מהמרחבים הווירטואליים שאנשים בכלל, אבל בפרט נערות ונערים, חשופים אליהם היום. לכן החשיבות שאנחנו רואים באותה העצמה נשית בין דורית. אנחנו מדגישים את ההעצמה ונמנעים מדמוניזציה לנערים וגברים כי לפחות בגילאים הצעירים, עד 12, ילדים בנים חשופים באותה מידה כמעט לפגיעה מינית וגם בגיל מבוגר יותר".



גלבוע מדגישה עם זאת, כי "פגיעה מינית מתרחשת בתוך מרחב מסוים, לא סתם. בחלק גדול מהפגיעות לא מדובר בכלל על מיניות אלא על כוח ושליטה – החזק, בדרך כלל גבר, משפיל את החלש. וכשילדות גדלות לתוך מצב שמוחדר לתת מודע לתוך עולם שבו הן 'צריכות להיזהר' יותר מגבר, זאת תופעה שמנציחה את המצב. אין כמעט אישה שלא למדה את זה כעובדת חיים ממש מגיל מאד צעיר. כמו שכשנער 'מביא בחורה הביתה' זאת גאווה וכמה שיותר, ועל שיקול הדעת של נערה לא סומכים ומלמדים אותה שעליה לחשוד בכל אחד. זאת תופעה שאנחנו שואפים לשנות בהדרגה". .



מרכזי הסיוע מפעילים קו סיוע לנשים ולנערות, שמספרו הוא 1202 וקו סיוע לגברים ונערים, שמספרו 1203. הקווים זמינים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.



כשירות נוסף למרכזי הסיוע, מפעיל גם איגוד האינטרנט הישראלי קו חם שפועל להסרתם של התכנים הפוגעניים מהרשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ואתרים ברשת. פייסבוק, בריונות ברשת, קבוצות שנאה, תוכן פוגעני, התחזות וזיוף. הקו זמין בטלפון 03-9700911 בדוא"ל: [email protected] או דרך האתר safe.org.il. וואטסאפ: 054-8858911.