שמחה מהולה בעצב: בשעה זו מתקיימת מסיבת חתונתם של אריאל ביגל ושרה תחיה ליטמן, שאחיה ואביה נתנאל ויעקב ליטמן ז"ל נרצחו החודש בפיגוע הירי בסמוך לעתניאל. הפיגוע הקשה התרחש באותו היום שבו הייתה אמורה להתקיים שבת הכלה של שרה. האירוע נדחה, והיום, כאמור, היא לובשת שמלת כלה. מאות הגיעו לחגוג, ביניהם שרים, חברי כנסת, רבנים ואורחים. גם רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, הגיע לאירוע. החתונה החלה תחילה כאירוע פרטי ונפתחה מאוחר יותר לקהל הרחב.


פרמדיקים שמחים עם החתן ביום החתונה של שרה ליטמן
אחיה של שרה ליטמן בחתונתה

אריאל ביגל ושרה תחיה ליטמן במעמד החופה. צילום: דוברות מד"א
חגיגות החתונה


אחיה של שרה ליטמן, דביר ליטמן, אמר הערב: "אנחנו כואבים את כאבינו רוב הזמן, אך צריכים לשמוח את שמחתה של שרה. הכאב שלנו הוא גדול ובאותו ערב אני אומר 'קדיש' על אבי ושר 'בואי כלה' לאחותי". עוד הוסיף האח: "את עם ישראל לא ינצחו ואנחנו נישאר חזקים. חתונה שמחה בלי שום דבר שיפריע לנו אבל הקדוש ברוך הוא רצה אחרת. אנחנו לא נשברים, נשמח היום עם כל הכאב והצער בלי אבא ונתנאל שיסתכלו עלינו מלמעלה וישתתפו איתנו שם".

כ-200 מחבריו של נתנאל ליטמן ז"ל להתנדבות במד"א הגיעו לחתונת אחותו. חברו אבישי שפירא מסר: "הרגשתי שאני חייב להגיע לשמוח בחתונה, הרגשתי מעורבת, מצד אחד העצב גדול מאוד והכל עדיין טרי, ומצד אחר יש את שמחת החתונה שזה רגע שמח ומרגש. היום אני מרגיש שאני צריך לפנות את המקום של העצב ולשמח את הכלה והחתן ובני המשפחה באירוע החשוב הזה".
 

חבריו של נתנאל ליטמן רוקדים בחתונת אחותו. צילום: דוברות מד"א

"משפחת ליטמן היא חלק ממשפחת מד"א"


מנכ"ל מד"א, אלי בין, גם הוא הגיע לשמח את הזוג בחתונה, לדבריו: "במהלך ימי השבעה ביקרנו בבית משפחת ליטמן והתרשמתי עמוקות מהמשפחה הנפלאה והמיוחדת הזו, באנו לחזק ויצאנו מחוזקים. משפחת ליטמן היא חלק ממשפחת מד"א. הגענו לכאן היום עם חבריו של נתנאל ז"ל על מנת לשמח את אחותו ואת כל המשפחה. אנו מקווים שמעתה נתראה אך ורק בשמחות".

למרות הטרגדיה הנוראית, החליטו שרה ובן זוגה לקיים את החתונה באיחור של מספר ימים, ובהזמנה מאולתרת שהופצה ברשתות החברתיות הודיעו על המועד המחודש לקיום ברית הנישואים בזו הלשון: "'אל תשמחי אויבתי לי כי נפלתי קמתי'. בע"ה חתונתנו תתקיים ביום חמישי הבא י"ד בכסלו, 26 בנובמבר, בבנייני האומה. כל עם ישראל מוזמן לקום עמנו מעפר ולשמוח בשמחתנו". 

מוקדם יותר, בני הזוג זכו להפתעה מיוחדת, כאשר משאית ענקית הגיעה לישיבה של ביגל, והעניקה לו ולרעייתו רכב לשבועיים. כזכור, רק לפני מספר ימים הגיעה מרים פרץ, ששכלה את בניה, אוריאל שנפל בלבנון ואלירז שנפל ברצועת עזה, לנחם ולשמח את שרה ליטמן. פרץ, אשר ידועה כסמל לחיים שממשיכים למרות טרגדיות קשות, נבחרה אף להדליק משואה בטקס יום העצמאות האחרון. בסרטון וידאו שפורסם מביקורה, נראות השתיים כשהן רוקדות ושמחות. פרץ עודדה את ליטמן ואמרה: "כשנהרג אוריאל עברו שלוש שנים ולא היה משהו שיגרום לי להתלבש ולא היה משהו שיגרום לי להסתרק ואז באה חתונה והקימה אותי".