אסון בצפון: תלמיד בן שש התמוטט הבוקר (שישי) בבית הספר בו הוא לומד בשכונת הכרמל המרכזי בחיפה. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה מתקדמות והצליח להשיב לו דופק עצמוני. בהמשך פונה במצב קשה לבית החולים "רמב"ם" בעיר כשהוא מורדם ומונשם.



נסיבות האירוע אינן ידועות. הפרמדיק עידן לביא שטיפל בילד סיפר כי הוא נמצא מוטל במצב קריטי בכיתה כשהנוכחים היו בהלם מהאירוע. "ביצענו פעולות החייאה מתקדמות בילד ואף נתנו לו מכות חשמל שסייעו להשיב לו את הדופק. מקרים מעין אלו בילדים הם לא נפוצים אבל אנו ערוכים ומאומנים לטפל גם באירועים כאלו בצורה המקצועית ביותר". הילד מטופל כרגע בטיפול נמרץ בבית החולים לילדים.



מדוברות "רמב''ם" נמסר כי "הילד מונשם ומורדם בטיפול נמרץ ילדים. מצבו יציב, אבל רק בעוד מספר ימים ניתן יהיה לקבוע את מצבו, כרגיל לאחר שינסו לגמול אותו מההרדמה. הרופאים אומרים כשכל השבחים למד"א - על הזיהוי המהיר של מצבו בשטח ועל הטיפול האיכותי והמהיר".



בשבוע שעבר, ילד כבן 10 התחשמל בבית ספר ברחוב תשרי באשדוד. מתנדבי איחוד הצלה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני טרם פינויו לבית החולים. אבי טובול מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "מדובר בילד שהתחשמל בבית הספר. יחד עם מתנדבים נוספים הענקנו לו טיפול וסיוע רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבדיקות בבית החולים כשהוא בהכרה מלאה".