פוגרום על שוטרים ומפקחי השיטור העירוני בפתח תקווה.



הערה של צעיר לחבורת בני נוער בפתח תקווה שהרעישו בקרבת ביתו הובילה אמש  לקטטה אלימה במהלכה יידו הנערים סלעים לעבר השוטרים שהוזעקו למקום. אחד מהם פגע בפניו של השוטר רועי שובל וגרם לאובדן הכרתו והשני ברגלו של סגן מפקד השיטור העירוני בפתח תקווה שי כהן, לו נגרמה חבלה חמורה.



כוחות גדולים של התחנה בפיקודו של מפקד תחנת פתח תקווה סנ"צ טל פיקרביץ הוזנקו למקום ועצרו לאחר שימוש בכוח שמונה מהמעורבים שהיו במצב של שכרות, וזאת תוך שהם מתריעים: "אנחנו דעאש, נחסל אתכם הלבנים".



אגב, צעירה שהיתה בסמוך נפגעה בצלעותיה וכן ניידת של המשטרה ניזוקה גם היא כששמשתה הקדמית נופצה מאחד הסלעים שהושלכו לעבר השוטרים. כזכור לפני שלוש שנים וחצי בדיוק במאי 2012 נדקר למוות גדי פיכמן מבאר שבע לאחר שהעיר לחבורת נערים שהרעישה בגן הציבורי שסמוך לביתו.

הערה שכמעט עלתה בחיי אדם 


הכל החל סמוך לשעה 01.30 בלילה, שעה שתושב הדר גנים טייל עם כלבו בסמוך לביתו וניגש כדי להעיר לחבורת נערים שישבה בגן סמוך ברחוב השופר פינת מנחם בגין, על הרעש שהם מקימים ואשר מדיר שינה מעיניהם של בני משפחתו.
 
על ההערה הזאת כמעט ושילם אותו צעיר בחייו, שעה שהנערים שהיו תחת השפעת אלכוהול תקפו אותו באכזריות וגרמו לו לעזוב את המקום מבוהל ומבויש. הצעיר התקשר למשטרה ולמקום הוזנקו שתי ניידות. הצעיר סיפר לשוטרים כי הנערים שתקפו אותו נמלטו לעבר מתחם הספורטק שברחוב ועד ארבע ארצות הסמוך והשוטרים חזרו על עקבותיהם ואיתרו את המעורבים.
 
תוך כוונה לבצע את מעצרם של חלק מהמעורבים נקלעו השוטרים להסלמה של האירועים וזאת שעה שהמעורבים החלו ליידות אבנים וסלעים לעבר כוחות המשטרה במקום. 
 
אחד השוטרים כאמור, רועי שובל נפגע קשות מסלע גדול שפגע בפניו וגרם לו לעוף לאחור ולאבד את הכרתו למספר דקות. סגן מפקד השיטור העירוני שי כהן ,נפגע ברגלו מסלע נוסף וצעירה שהיתה בסמוך נפגעה בצלעותיה מסלע שיודתה לעבר השוטרים וטעתה במסלולה.
 
השוטרים והמפקחים סיפרו כי הנערים צעקו לעברם "אנחנו דעאש נחסל אתכם הלבנים". כאן החל שלב המעצרים הנוקשה כששמונה נערים הובאו לתחנה לחקירה ובכוונת המשטרה לבצע מעצרים נוספים.

"יבוצעו מעצרים נוספים" 
מפקד תחנת פתח תקווה סנ"צ טל פיקרביץ מסר. "מדובר באירוע חמור ביותר של תקיפה מצד בני נוער שהיו במצב של שכרות. הכל החל משכן שבסך הכל ירד להעיר לנערים על רעש שהקימו מתחת לביתו והפריע לשנתו. הם תקפו אותו קשות והוא הזעיק את המשטרה. כשהגיעו השוטרים למקום והחלו לבצע עיכוב לחקירה של שלושה מהמעורבים הם הותקפו קשות על ידי הצעירים ולמקום הוזנקו כוחות נוספים מהמשטרה.

האירוע הלך והסלים שעה שבני הנוער החלו להשליך סלעים בגודל מפחיד לעברינו שאחת מהן פגעה בפניו של שוטר הסיור שאיבד את הכרתו ואחרת במפקח שיטור עירוני שנחבל ברגלו. בשל השלכות הסלעים ניזוקה גם ניידת משטרה ולמרות הסכנה שנשקפה ביצענו מעצרים של שמונה מהמעורבים ובכוונתנו להשלים את המשימה ולבצע מעצרים נוספים".
שי כהן, סגן מפקד השיטור העירוני בפתח תקווה משחזר: "צעיר בן 25 טייל עם כלבו ולפתע התפתח דין ודברים בינו לבין הנערים. נפתח אירוע על תקיפה של הצעיר ולמקום הוזנקו שתי ניידות ואמבולנס שפינה את הצעיר לאחר שהותקף. השוטרים ביצעו מעצר של שני חשודים ובקשר נתבקש סיוע נוסף לאחר שהנערים החלו ליידות סלעים. אנחנו הגענו למקום וחזינו במהומה רבתי. התחלנו לשמוע בומים של האבנים, כשאחת האבנים ניפצה את השמשה של אחת הניידות. פתאום עף סלע על פניו של אחד השוטרים והוא עף לאחור והתמוטט. נערה שהיתה בסמוך חטפה אבן בצלעות ואני ספגתי אבן ברגל. הכוחות הצליחו לבצע את מעצרם של שמונה מהמעורבים. פינו אותנו לבית החולים בלינסון והשוטר נשאר להשגחה".