כעשרת אלפים אזרחים ערבים השתתפו אחר הצהריים (שבת) בהפגנת הזדהות עם הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שנערכה באום אל-פחם, במחאה על הוצאתה מחוץ לחוק. העצרת נפתחה בדקת דומייה "למען השהידים".

המשתתפים הניפו דגלי פלסטין ודרשו לבטל את ההחלטה. בין היתר הם צעקו "נקריב את חיינו למען אל-אקצה". ראש הפלג הצפוני, שייח ראאד סלאח, לבש חולצה לבנה עליה נכתב "הוצאת התנועה האסלאמית מחוץ לחוק שווה לאל-אקצה בסכנה".

בהפגנה השתתפו חברי כנסת ערבים מהרשימה המשותפת, בראשות ח"כ איימן עודה, ראשי מועצות וכן יו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה ויו"ר הפלג הדרומי בתנועה האסלאמית שייח' חמאד אבו דעאבס. המפגינים הניפו סיסמאות עליהן נכתב, בין היתר: "לא למשטר צבאי", "ההוצאה מחוק לחוק החלטה פוליטית פסולה", "הכיבוש הוא שיצא מחוץ לחוק", "התנועה האסלמאית לא לבד" ועוד.

הח"כ לשעבר ברכה אמר כי "לאל-אקצה יש עם שמגן עליו, גם אם התנועה האסלאמית מחוץ לחוק. ההפגנה היום באה לומר שהחלטת הממשלה להוציא את התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק היא החלטה פסולה ואינה מתקבלת מצד כל החברה הפלסטינית בישראל. החברה הערבית לא תיתן לממשלה לפסול ולבודד אף אחד מהמרכיבים הפוליטיים שלנו".
 
ראאד סלאח אמר כי "לא נמתין לקבלת לגיטימציה מהכיבוש הישראלי. הטרוריסט הוא זה שסוגר מוסד שדואג ל-23 אלף יתומים. החלטה גזענית זו גרמה לכל אותם יתומים להיות רעבים. המוסד הזה שסגר מוסדות ששירתו כחצי מיליון פלסטינים – הוא הטרוריסט. הטרור האמיתי הוא הגזענות הישראלית שסגרה מוסדות צדקה". 

"נתניהו מוביל את הישראלים אל הלא נודע. ההכרזה הזאת היא שנאה עיוורת", הוסיף סלאח. "אנחנו ננצח את הגזענות שלהם ואת השנאה. השאלה למה המלחמה הזאת נגדנו? זה בגלל שאנחנו ננצח. בדם ובאש נפדה את אל-אקצה ונגיד את זה תמיד לכיבוש. אנחנו איחדנו את הפלסטינים וזה הפחיד אותם".

ממשטרת חוף נמסר כי ההפגנה הסתיימה ללא אירועים חריגים. בסיום הפיזור הושלכו שני בקבוקי תבערה על ידי מספר צעירים לעבר הכיכר הפנימית ללא נזק או נפגעים. עוד נמסר, כי המשטרה תפעל לאתר את החשודים ולמצות עימם את הדין.
 
ההפגנה יצאה אל אוהל המחאה שהוקם מאז ההכרזה. ח״כ יוסף ג׳בארין (הרשימה המשותפת) אמר בהפגנה כי "כל מי שעיניו בראשו יודע, שזוהי רדיפה פוליטית, אנטי דמוקרטית. שזה עוד פרק מקמפיין הדה-לגיטימציה נגד הציבור הערבי, שמהווה גם פגיעה קשה בשירותי דת, רווחה וחינוך שהתנועה מספקת לציבור רחב, שהופלה והוזנח ע"י רשויות המדינה שנים על גבי שנים".
ח"כ ג'מאל זחאלקה אמר בסיום התהלוכה: "כל הנהגת הציבור הערבי מתנגדת להוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק וזה בא לידי ביטוי בהפגנה היום. זו הפגנת אחדות ואנו לא ניתן לבודד את התנועה האיסלאמית. הפגיעה בתנועה האיסלאמית היא פגיעה בכל הציבור הערבי והיא פרובוקציה נגדו. במקום להגיד תודה שכולנו פועלים במאבק לא אלים במסגרת החוק מוציאים מחוץ לחוק ודוחפים חלקים מהציבור שלנו אל מחוץ לגדר החוקיות וההשלכות יכולות להיות מסוכנות. זו  לא רק רשעות אלא גם טיפשות גמורה".