חמישה חודשים לאחר חשיפת פרשת גל בק ז"ל, אשר נדרס למוות על ידי נהגת שלא הואשמה בסופו של דבר, מסתבר כי מסמך שהגיע לידי אילה חסון בערוץ 10, מוכיח כי היא היתה במצב של שכרות, וכי פרט זה נעלם מהחקירה שנוהלה לאחר הארוע.



על פי הפרסום, פקד שהגיע לבית החולים איכילוב, ביקש לראות את הבדיקה, שמוכיחה בוודאות שהנהגת הדורסת היתה שיכורה בזמן התאונה. גורמים אשר עסקו בפרשה טוענים כי בשל עניינים של חיסיון רפואי היא נעדרה מהתיק, ולכן המשטרה והפרקליטות לא הבחינו בכך. השאלות שעלו מהחקירה החדשה היא שאם היה חיסיון רפואי, איך יכול להיות שסיכום בדיקתה הרפואית של הנהגת הדורסת, מראה את ההמוגלובין, את הטסיות, ועוד מספר בדיקות, פרט לאלכוהול.



על פי הפרסום, בפרקליטות חוששים כי הראייה הזאת לא תהיה קבילה אחרי 10 שנים, לכן לא ממהרים להוציא אותה החוצה. כזכור, המשטרה המליצה להגיש כתב אישום כנגד הנהגת, אך הפרקליטות החליטה שלא לעשות זאת וגנזה את ההמלצה אחרי שבוע. הוריו של בק ניהלו מאבק ציבורי נרחב, שעורר הדים רבים, אך לא הוביל למפנה לו קיוו.



כזכור, גל בק, שהיה בן 16 במותו, נפגע בחודש יולי 2005 בעת שחצה את צומת הרחובות שדרות קק"ל, חיים לבנון ורקנאטי בתל אביב. הוא נפגע ממכונית "פולקסווגן גולף" שחצתה את הצומת והתנגשה בו בעוצמה. התחקיר של ערוץ 1, שהיה בו נחשפו גילויים חדשים אודות חקירת דריסתו של בק, על ידי נהגת כבת 20, בת למשפחה עשירה ומקושרת, גרם למשטרה לערוך בדיקה נוספת, אשר בסופה הוחלט כי אין מקום, כאמור, לכתב אישום.



המחאה החברתית לפתיחת תיק החקירה. צילום: אבשלום ששוני