"לא ישנתי כל הלילה. קשה לנו מאד. אולי בית המשפט ישחרר אותם ויאמרו שהם משוגעים. אני בתחושה מאד קשה", כך אמר הבוקר (שני) חוסיין אבו חדיר, אביו של מוחמד, בכניסה לבית המשפט המחוזי בירושלים שיכריע במשפטם של שלושת הנאשמים ברצח הנער מוחמד אבו חדיר, שבוצע בשנה שעברה בירושלים. מדובר באירוע שהותיר חותם עמוק על השטח ויש שמייחסים לו את פעולות "טרור הנערים" של החודשים האחרונים. 
הנאשם המרכזי, יוסף חיים בן דוד, אופטיקאי בן 31 מירושלים, טען לאורך משפטו כי אינו אחראי למעשיו. יחד עמו הואשמו שני קטינים, ששמם נאסר לפרסום בשל גילם הצעיר.

חוסיין אבו חדיר, הבוקר. צילום: מרק ישראל סלם
 

על פי כתב האישום, שהוגש נגד השלושה בעיצומו של מבצע צוק איתן, ביולי בשנה שעברה, השלושה רצחו את אבו חדיר בן ה-16 על רקע גזעני, רק בשל מוצאו הערבי וכנקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, גלעד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ז"ל. הם הואשמו כי בתאריך 3 ביולי, חטפו את הנער בכוח לתוך מכוניתם, לעיני דודו.

הנאשם המרכזי, יוסף חיים בן דוד. צילום: הדס פרוש , פלאש 90 

השלושה חנקו את אבו חדיר עד שאיבד את הכרתו ונסעו עמו ליער ירושלים. שם הכו אותו באכזריות, תוך שהם קוראים לעברו כי "זה בשביל הנערים". לאחר מכן, בעודו מחוסר הכרה, שפכו עליו הנאשם המרכזי וקטין נוסף חומר דליק והציתו אותו, עד שנשרף למוות. 
השלושה הואשמו בחטיפה וברצח. עם הגשת כתב האישום, מסר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, כי "כתב האישום מפרט מעשה חמור ומזעזע, שבוצע על רקע גזעני כנגד נער חף מפשע".