הטבת המס לתושבי הפריפריה אושרה הלילה בקריאה שנייה ושלישית.

ההחלטה הייתה מלווה בקשיים רבים. ראשי ערים ותושבי הפריפריה פעלו רבות על מנת ליצור לחץ ולהעלות אותה לסדר היום, באמצעים כגון הפגנות ושביתות. במהלך נובמבר אף עלו להפגין בירושלים, והקימו אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה על מנת להפעיל לחץ על בנימין נתניהו לשנות את החלטתו להשעות את הסכם הטבות המס שחל על 407 ישובים ברחבי הארץ. 

סגן שר הבינוי והשיכון, ח״כ ז׳קי לוי, בירך על הנעשה: ״כמוביל המאבק וכאיש שיזם בשנת 2005 את רעיון הטבת המס, אני מברך על המוגמר. המסע הארוך והקשה השתלם. הצבענו הלילה בעד ההטבה, ובכך גדלה רשימת היישובים הזכאים להטבה מ-180 יישובים ל-407. הובלנו החלטה שהשלכותיה הן חיזוק הנגב והגליל ומניעת בריחה המונית למרכזי הערים הגדולות. לא עוד טובות, לא עוד חסדים, מעתה נהיה זכאים להטבה שתיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. יום חג לתושבי הפריפריה". 

ראש עירית צפת, מהפעילים המרכזיים בארגון אחת המחאות לצידו של ראש עירית כרמיאל אמר באחת ההפגנות: "אנחנו מייצגים למעלה ממיליון תושבים בפריפריה. יש מיליון תושבים שראש הממשלה שכח אותם. ראש הממשלה ושר האוצר כחלון בישלו דייסה כשנתנו לטובת הסכמים הקואליציוניים כל מה שנדרש. מע"מ אפס לתחבורה, נתנו לסיעות הערביות באופוזיציה, נתנו לחרדים. רק לפריפריה לא נשאר".



למרות ההצלחה בחקיקה, מומחי נדל"ן מסתייגים מההישג. פרופ' אבי דגני נשיא גיאוקרטוגרפיה ויו"ר החטיבה הכלכלית-אורבאנית בחברה, מכנה את הצעד "חסר ערך, אם לא ילווה בפעולות משלימות של ייצור מקומות תעסוקה ושיפור משמעותי של תשתיות התחבורה בין המרכז לבין הפריפריה. במחקר כלכלי שערכנו בגיאוקרטוגרפיה, התברר כי הרוב המכריע של הישראלים אינם מוכנים לנסוע יותר מ-45-60 דקות לכל כיוון ממקום המגורים למקום העבודה, מה שהופך את המגורים בפריפריה ללא רלוונטיים לגבי רוב הישראלים המתגוררים במרכז. הממשלה שוב טועה ומאשרת קידום של עוד חמישה ישובים חדשים בנגב, מה שיבוא כמובן על חשבון ערים קיימות. יהיו ישובים מיותרים בנוסף ל-55 ישובים ארובנים שנבנו בישראל מאז קום המדינה".



לעומתו אומרת שיר הספרי, מומחית למיתוג ערים בפריפריה, שהבעיה של הפריפריה שונה לחלוטין. "הבעיה של הפריפריה איננה עוד קצת הטבות מס, אלא בעיה תדמיתית ותודעתית. קיים פער גדול בין הכרזות ממשלות ישראל על חשיבות הפריפריה לבין המציאות בפועל. גם הביקושים הנדלניים שהיו השנה בפריפריה, נבעו בעיקרם ממשקיעי נדלן ומרוכשים שלא יכלו לרכוש דירה במרכז".