המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, הודיע הערב (שלישי) כי קיים "חשש לאפליה אסורה בשיווק הדירות במתחם 'כרמי גת'". קמינץ התייחס לסרטון של חברת הנדל"ן "באמונה", המפרסם פרויקט מגורים למגזר הדתי-לאומי בקריית גת אשר עולים ממנו לכאורה מסרים גזעניים.

"הסרטון מעלה חשש לנקיטת אפליה אסורה בעת שיווק הדירות - אפליה שעשויה לעמוד בניגוד לתנאי המכרז ולחוזה שנחתם עם היזם ולהביא לנקיטת סנקציות שונות עד כדי ביטול הזכייה", נכתב במכתב נשלח מטעם היועץ המשפטי לממשלה לרשות מקרקעי ישראל.

את הפרסומת יצרה חברת "באמונה" הבונה פרויקט דיור בשכונת כרמי גת בקרית גת, המיועד לציבור הדתי לאומי. בתשדיר נראית משפחה דתית ממוצא אשכנזי, בעת הדלקת נרות חנוכה, כאשר לביתה מתפרצים לפתע שני שכנים ממוצא מזרחי, הצועקים במבטא בולט ומפריעים לאירוע. 

"לא מפתיע שגם במגזר הדתי-אשכנזי מופיעה גזענות כמו שרואים בפרסומות של המגזר החילוני-אשכנזי, אף על פי שמדהים כמה זה בוטה הפעם", אמר שלומי חתוכה, משורר ופעיל בעמותת עמר"ם לקידום ייצוג שוויוני, "מה שעוד יותר קשה כמובן זה שלא מדובר רק בפרסומת, אלא בכוונה אמיתית מאחוריה, כלומר - הלך רוח גזעני של ציבור שלם".

בעקבות הביקורת הקשה בחברה כאמור התנצלו והסירו את הסרטון. "חברת באמונה מבקשת להתנצל עמוקות על הסרטון הפוגעני שהועלה הבוקר לרשת. אנחנו משרתים מאז ומתמיד את הציבור והמסר הפוגעני שעבר בסרטון אינו דרכנו ונוגד את ערכינו. בהנחיית הנהלת החברה הוסר הסרטון מיידית והחל הליך חשבון נפש ובירור, במטרה לבחון כיצד הוא אושר. נמשיך להקים שכונות לציבור הדתי בכרמי גת ובמקומות נוספים לכלל הציבור", נמסר מטעם החברה.