מערכת החינוך מציינת היום (ה') את חגיגות "יום המורה ה-3" של ישראל. ביום זה, גני הילדים, בתי הספר ומרכזי הפסג"ה יקיימו מגוון פעילויות חינוכיות וערכיות שמטרתן אמירת תודה והוקרה לצוותי החינוך. משרד החינוך שותף ליוזמה של "יום המורה" יחד עם ארגוני חינוך, מועצת התלמידים הארצית, ארגוני המורים, רשויות מקומיות, ועדי הורים, עמותות וקרנות שונות. זאת במטרה להודות לאנשי ההוראה בישראל על מסירותם הרבה ועל עבודתם מלאת המשמעות. 



באגרת למוסדות החינוך כתבה מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן: "הודות ליום חשוב זה, הזרקור הציבורי עובר אל מרכז העולם החינוכי, אליכם, מורי ישראל, אשר עומדים מאחורי מפעל חינוכי גדול ומכובד. אתם, אנשי החינוך מהווים את עמוד התווך של המערכת ונדבך חשוב בחיזוק חוסנה החברתי והלאומי של מדינת ישראל. התרומה שלכם לחברה גדולה ורבה, ולכן אני רוצה לנצל את ההזדמנות לומר לכם תודה גדולה על כל העשייה".



לרגל היום החגיגי תפסנו כמה אנשי חינוך לשיחה על שליחות, תלמידים והמקצוע שבעיניהם הוא בכלל יעוד.



עומרי אירם (31) סטודנט שנה ב' בתכנית המצטיינים במסלול סביבתי ודמוקרטי במכללת סמינר הקיבוצים, בחר בהוראה למרות שקיבל בפסיכומטרי שלו 720 ויכול היה לבחור גם בלימודי רפואה. אירם החליט ללמוד הוראה לאחר שהתגורר בשווייץ במשך 4 שנים, ושם הגיע למסקנה כי הוא רוצה לחיות את חייו בישראל וכי התשוקה לחינוך בוערת בו. "רק כאן אני מרגיש בבית. בחו"ל הבנתי כמה מעשיר אותי לתת לאנשים ידע, שהוא למעשה כוח. חינוך זה המקום הכי טבעי בשבילי. למדתי בעבר שנתיים הנדסה ולא התחברתי והיום אני מרגיש שמצאתי את הייעוד שלי". 



אדם נוסף שרואה בחינוך מקצוע לחיים הוא ברל זלצמן בן ה-83, מורה לפיזיקה מזה כ-45 שנה באולפנת בני עקיבא באופקים. "אני המורה הכי מבוגר בבית הספר. יצאתי לפנסיה בגיל 67 אך המשכתי ללמד עד היום במשרה חלקית, ואם זה תלוי בי אלמד כל זמן שירצו אותי ואהיה מסוגל".




ברל זלצמן, מורה לפיזיקה מזה כ-45 שנה



מורה אחרת, רוואן חאג'-יחיא (32) מהעיר טייבה, הדגישה את התשוקה למקצוע. חאג'-יחיא היא מורה צעירה המלמדת ערבית בבית הספר היסודי "ראשונים" בבת ים במגמת שפות ותרבויות מזה שנתיים, ועושה זאת דרך מוזיקה וציור. "אני מאמינה בדו קיום, אוהבת את הילדים והמורים ומרגישה שייכות ללא הבדלי מגזר", סיפרה. "אני מלמדת את הילדים לתופף בדרבוקה וגם לרקוד דבקה. אני מנגישה את התרבות של נוצרים, מוסלמים ודרוזים בעזרת סיפורי עמים, לבוש פלסטיני ועוד. יש לי תשוקה רבה לכך ואני מצליחה לרתק את הילדים והופכת את הערבית לשפה כיפית".



מנגד, יש כאלה שאצלם זהו אינו תאריך מיוחד: "אצלנו כל השנה מתקיים יום המורה", טוען שחק סגל מנהל תיכון פסגת אמיר על שם אמיר מיטל, בית ספר לנערים בסיכון. "אחת המטרות העיקריות שלנו זה לגייס את הילדים לשירות משמעותי בצבא. אחד הכלים לכך הוא לקחת אותם למסעות של חמישה ימים במדבר עם צוות המורים שמלמד אותם, ישן איתם ואוכל מזון שרוף מהסירים שלהם. המורים אצלנו הם מודל לחיקוי עבור הנערים האלה".