מצבו של הגבר, שנפגע היום (שני) בפיגוע הדקירה בחברון, ממשיך להיות אנוש, כשהרופאים בבית החולים שערי צדק מנסים לעשות ככל שביכולתם על מנת להפחית את רמת הסיכון בה הוא נמצא.  



ד''ר עופר מרין מנהל מערך הטראומה בשערי צדק סיפר לכלי התקשורת "גבר כבן 40 הגיע אלינו כשהוא סובל ממספר דקירות בפלג גופו העליון. לצערנו, הוא הגיע במצב אנוש, ללא לחץ דם, הפגיעות פגעו בלב, בריאות, גם באיברים שונים בבטן. הוא נותח בחדר הטראומה משם הועבר לחדר ניתוח, שם נותח במשך שעה וחצי והועבר ליחידה לטיפול נמרץ , נשקפת לו סכנת חיים מיידית מכיוון שנפגעו איברים חיוניים.



סמוך לשעה 15:45, הגיח מחבל לעבר תחנת הסעה, הסמוכה למערת המכפלה, והחל לדקור אזרח ישראלי, ששהה בתחנה, בפלג גופו העליון. לוחמי משמר הגבול ששהו בעמדה הממוקמת בסמוך הבחינו במתרחש, חתרו במהירות למגע, וביצעו ירי מדויק עד לנטרול המחבל. הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק לקבלת טיפול רפואי.

סגן מפקד גדוד המערה של משמר הגבול, רפ"ק ג'ריס  ג'ריס שיבח את הלוחמים: "פעילותם המהירה והנחושה של הלוחמים מנעה את המשך מסע ההרג אותו תכנן המחבל, הביאה את האירוע לסיומו בתוך שניות, ובכך צמצמה את חומרת האירוע. כעת נותר לייחל לשלומו של הפצוע". מותו של המחבל נקבע במקום.
 

יש לציין שגם תוך כדי הפיגוע יודו אבנים לעבר כוחות חילוץ ורפואה שהיו בדרכם מכיוון הקסבה המזרחית ולעבר הכוחות בעיקול 160 בעלייה לקרית ארבע . ונסיון רצח שלא הצליח ארע אחה"צ בעיקול המעיין דרומית לכרמי צור כשמחבלים יידו בקבוק צבע לעבר אוטובוס במטרה לגרום לתאונה.