שר הבריאות יעקב ליצמן יצא בהצהרה כי בכוונתו לצאת למאבק במחירי הקפה המופקעים בבתי החולים. הדברים נאמרו במושב הבריאות של ועידת העסקים של "גלובס": "אני במו"מ עם רשת קופיקס להפעלת הקפיטריות בבתי החולים. עושקים את משפחות החולים במחירים מופקעים ויש להפסיק את זה".



היזם ובעלי קופיקס, אבי כץ, שייצר טלטלה במחירי הקפה בישראל, הביע סיפוק מהדברים: "היה שווה להקים את קופיקס ולו רק בשביל להוריד את מחירי המזון והשתייה בבתי החולים. אני מרים את הכפפה ופועל מול השר ליצמן לקדם את הנושא".



עם זאת, בתגובה לפניית "מעריב־השבוע" אמר השר: "הוריתי על תהליך בחינה של תנאי המכרז כדי לקבל חוות דעת מקצועית ומשפטית לגבי ההתנהלות האפשרית בנושא. המטרה היא לאפשר הורדת מחירים ולהפסיק הפקעות מחירים במקומות שזה קיים".



גורם בכיר ממערכת הבריאות אישר שמתנהל בימים אלה מכרז במשרד הבריאות, ורשת קופיקס היא אחת הרשתות המתמודדות בו. "אנחנו מקווים שתהיה תשתית רווחית לספק שיזכה במכרז, כך שימכור במחירים נמוכים", אמר אותו גורם.



מנהל בית חולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, אמר: "לו היו המכרזים לעגלות הקפה בידי בתי החולים ולא בידי משרד הבריאות, היו המחירים נמוכים יותר כבר היום. אנחנו אחראים ישירות על בתי החולים, ומתוקף אחריות זו היינו פועלים מול הספקים בצורה יעילה יותר להורדת מחירים. הזכיינות לא בידנו ולכן איננו אחראים על רמת המחירים". עם זאת הדגיש פרופ' גמזו כי בבית חולים איכילוב הגיעה ההנהלה לסיכום עם מפעילי הקפטריה על כמה פרטים של שתייה ומאכל שיהיו במחירים נמוכים ושווים לכל נפש.