סרטון המתעד את פיגוע הדקירה שאירע ליד בית הדסה בחברון ביום רביעי, ובו נפצע בנה של חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק, יצחק, פורסם הערב (שבת).



בסרטון נראה המחבל, עבד אל-רחמן מסאוודה (21) מחברון, ניגש לחייל שוקרא לו להתקרב ולפתע מתחיל לדקור אותו ופוצע אותו בינוני. סטרוק שעמד ליד האירוע ניסה לסייע לחייל ונפצע גם הוא, באורח קל. איש ביטחון שהגיע למקום ירה במחבל למוות.



המחבל הוא בן דודו של איהאב מסאוודה, שביצע את פיגוע הדקירה ליד מערת המכפלה מוקדם יותר במהלך השבוע. במהלך בידוק הוציא המחבל איזה פתק לחיילים ולפתע הסתער על אחד מהם עם סכין ופצע אותו במצב בינוני. הרבש"צ שהיה במקום ירה וחיסל את המחבל בעזרת אקדחו. הפצועים פונו לקבלת טיפול לבית החולים שערי צדק.



חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק אמרה בהמשך לפציעתו של בנה באורח קל בפיגוע דקירה בחברון כי מדובר ב"נס גדול". "הוא פצוע קל, יש לו חתך ברגל, יש לו שבר ביד. בנסיבות כאלה אפשר רק להודות לקדוש ברוך הוא, ויחד עם זה - זה אירוע כל כך צפוי שאסור היה שהוא יקרה".



סטרוק מחתה על גל הפיגועים הנמשך בחברון ואמרה: "אני רק לפני יום וחצי אחרי הפיגוע הקשה של גנאדי דיברתי עם מפקד האוגדה, ישבתי מולו, ואמרתי לו שאת המדרגות האלה צריך לסגור כי שם יהיה הפיגוע הבא. אמרתי לו - 'זו תורפה כל כך ברורה, למה צריך להשאיר את זה פתוח? למה תמיד מרקם החיים של הערבים יותר חשוב מהחיים שלנו?'".



"החיים הם בכל מקרה יותר חשובים ממרקם חיים. אז הוא אמר לי - 'יש שם חייל'. אמרתי - 'טוב, ידקרו את החייל ואז את האזרחים שלידו'. זה היה פיגוע ידוע מראש. די, מספיק, מגיע לאזרחי חברון לחיות בבטחה ויש דרכים פשוטות לסדר את זה. גם אם הערבים יצטרכו 10 דקות ללכת מסביב. שילכו מסביב, זה לא שווה חיים של אנשים?", שאלה סטרוק.