ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך היום (ראשון) על החלטתו של נשיא ארגנטינה לבטל את ההסכם עם איראן, הפוטר אותה מאחריות לפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס  ב-1994. 

״זהו שינוי כיוון מבורך ואני מקווה שנראה שיפור משמעותי ביחסי ישראל- ארגנטינה כמו גם שינוי לטובה ביחסים עם עוד מדינות בדרום-אמריקה, בשנים הקרובות", אמר נתניהו. 
 
ממשלת ארגנטינה החדשה ביטלה את ההסכם עם איראן שעסק בחקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בשנת 1994 - פיגוע שלפי ההערכות בוצע בחסות ובמעורבות איראנית. הנשיא החדש, מאוריסיו מאקרי, החליט שלא לערער על החלטת בית המשפט שקבע כי ההסכם בין המדינות אינו חוקתי - ובכך פתח את האפשרות לחקירה עצמאית של ארצו, ללא מעורבות זרה.
 
בית המשפט העליון בארגנטינה הכריז לא מכבר שההסכם עם איראן על החקירה המשותפת אינו חוקתי ולמרות זאת, ממשלתה של הנשיאה קירשנר, ערערה שוב ושוב על ההחלטה - מה שגרר את ההכרעה בנושא ודחה את החקירה. עם עליית ממשלת הימין של מאקרי, שנחשב ידיד ישראל, הדברים החלו להשתנות.
 

שר המשפטים הארגנטינאי הרמן גאראוונו התבטא בסוף השבוע האחרון בנושא חקירת הפיגוע שהתרחש בשנת 1994, ואמר כי הממשלה תוכל לחקור עצמאית את הפיצוץ בבניין הקהילה היהודית שבו נהרגו 85 בני אדם. 
 
כעשרים שנה אחרי הפיגוע, טען התובע הארגנטינאי-יהודי אלברטו ניסמן כי הוא מאמין שלאיראן חלק משמעותי בתכנון וביצוע הפיגוע. טענותיו גררו איומים רבים על חייו של ניסמן, שבאמצע חודש ינואר השנה נמצא בדירתו כשהוא ירוי בראשו.