תנועת חמאס מסרבת להתייחס למסיבת העיתונאים של בני משפחתו של סמל ראשון אורון שאול ז"ל, שנהרג במהלך מבצע צוק איתן וגופתו מוחזקת על ידי ארגון הטרור. מקור המקורב לארגון ברצועת עזה אמר ל"מעריב אונליין", כי עמדת הארגון ברורה ולא השתנתה, שרק לאחר שישראל תשחרר את אסירי עסקת שליט, שנעצרו לאחר חטיפת שלושת הנערים – יועברו מסרים לגבי גורלם של הישראלים.



המקור העריך, כי "צפויים מהלכים דרמטיים בימים הקרובים", אך סירב לדבר על סוג המהלכים הללו. "לחמאס עדיף לשתוק לאחר שמשפחת החייל ערכה מסיבת עיתונאים", אמר המקור. גם בלשכת ההסברה של חמאס בעזה הדגישו, כי "איש מטעם חמאס לא עומד לדבר על עניין זה. עמדת חמאס ברורה, ואין בה שינוי".



מקור אחר המקורב לחמאס הוסיף, כי "כל מידע צריך שיהיה לו מחיר. ממשלת ישראל היא שצריכה לפנות לחמאס, ולא משפחתו של החייל".



במהלך מסיבת העיתונאים, דרשו הוריו של סמל אורון שאול, שהוכרז כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע, מהממשלה והעומד בראשה לשנות חשיבה בשל היעדר התקדמות בפרשה. 



אמו של אורון, זהבה, אמרה כי "המצב הנוכחי חייב להשתנות. שנה וחצי לא קרה כלום. זה מחייב אותנו לשנות חשיבה. אין לנו ספק שצריך לחשוב אחרת כדי שהבנים אורון והדר (גולדין) יחזרו הביתה".



האם פנתה ישירות לראש הממשלה נתניהו: "חרף כך המאמצים שנעשו או שלא נעשו, לא הגענו לתוצאות ואורון בני לא חזר הביתה. אדוני ראש הממשלה, שנה וחצי לא קרה כלום. זה מחייב שינויים בחשיבה ובאסטרטגיה".


זהבה גם פנתה ישירות למנהיג החמאס איסמעיל הנייה ודרשה ממנו הוכחות מוצקות שיעידו על מצבו של אורון. "אם יהיו לנו הוכחות שאתה תציג, נהפוך את המדינה ואת העולם כדי שהעסקה תצא לפועל, תחשוב על זה הנייה", אמרה זהבה. 



אמו של אורון הוסיפה: "אנחנו מדינה הומניטרית, שמעניקה טיפול בבתי החולים למשפחות מנהיגי החמאס, מעבירים לעזה מזון, משחררים מחבלים בחיים, משחררים גופות בעוד שהחמאס כמו החיזבאללה ודאעש נוהגים במניפולציות ושולחים כל הזמן במדיה ידיעות".



לראשי המשינה והצבא אמרה זהבה שאול:"חשוב לי להדגיש שעד היום, אין לנו המשפחה כל מידע מוצק ומוכח שאורון בחיים או לא בחיים, פצוע או הרוג, אנחנו במצב של אי ודאות. אני מדברת כאימא יהודייה גאה שחינכה את בניה לערכים. שלחנו את הילדים אורון שאול והדר גולדין לשרת את המדינה, הפקדנו אותם בידי מפקדי הצבא ששלח אותם להגן על הבית. אותם מפקדים ומנהיגי המדינה, אני מזכירה לכם שאחד מערכי היסוד בצבא לאורך השנים הוא 'לא משאירים ומפקירים פצועים וחללים בשטח'. עליכם מוטלת החובה והאחריות להחזיר את הבנים הביתה, בכל דרך ובכל תנאי, וכמה שיותר מהר".



לבסוף אמרה: "ככל שהימים עוברים המצב נהיה יותר קשה. החור בלב הולך וגדל. אני בקשר עם ליאור לוטן ויש לי רק דברים טובים להגיד עליו. אין לנו שום אינדיקציה למשהו חדש. אם היה לא היינו פה. כל הטקסטים שמסתובבים ברשתות ובפרסומים השונים לא אמינים בעיניי, לא מתייחסת אליהם בכלל. אני אומרת רק דבר אחד: אתם אומרים לי שהממשלה שלי משקרת לי? תביאו לי הוכחה מוצקת על מה שקרה לבני אורון ואז אדע כיצד לפעול".



הפעם ההורים החליטו לשבור שתיקה 

צריך לזכור שהוריו  של אורון שאול שמרו על איפוק חסר תקדים מאז שמעו כי בנם הוכרז כנעדר שמקום קבורתו לא נודע. עם ההכרזה בחרו המשפחות לקבל את ההכרעה כדי לא לפגוע בהמשך המבצע. צה"ל קבע בשעתו כי אורון שאול נהרג ב-24 ביולי, בתקרית נגמ"ש המוות בסג'עייה - תקרית בה נהרגו עוד שישה חיילי צה"ל.

מאז התקרית נמצאים גופותיהם, או חלקים המגופות של שאול ושל הדר גולדין אצל חמאס, והמשפחות נותרו  בחוסר וודאות. המכתב שכביכול שיגר אורון והגיע לפני מספר ימים, מכתב שנחשף היום במעריב, טלטל לגמרי את המשפחה.

צריך לזכור כי במהלך השנה האחרונה ניסו גורמים לא מעטים בחמאס להגביר את אי הוודאות אצל בני משפחת שאול, וכבר לפני מספר חודשים התכוונו ההורים לצאת בקריאה לממשלה לשנות את מדיניות השתיקה, אבל תמיד הצליחו גורמים שונים במערכת הביטחון לשכנע את ההורים להמתין בסבלנות ולא לפעול ע"פ הכוונות של החמאס, שמנסה בדרכים שונות ובמניפולציה אכזרית ליצור מצגי שווא שיסעירו את ההורים.

גם בימים האחרונים ניסו גורמים שונים להפעיל לחץ על המשפחה שלא לקיים את מסיבת העיתונאים הנוכחית, אבל החשיפה הבוקר במעריב לא הותירה ברירות והפעם החליטו ההורים לא לשתוק ולדבר.