הביטחון האישי של הישראלים נפגע קשות מאז תחילת גל הטרור. מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור תנועת "הטובים" מבית קבלה לעם, עולה שכ־41% מהישראלים חושבים שבאזור מגוריהם עלול להתבצע פיגוע בסדר גודל של גל הפיגועים הגדול בפריז.



מהסקר, שנערך בקרב 500 גברים ונשים בגילי 18 ומעלה, עולה עוד כי כ־42% סבורים שארגון דאעש קשור לגל הסכינאות הנוכחי בארץ. 38% מהנשאלים בסקר אמרו שהם חוששים מארגון דאעש.




מתוך סרטון של דאעש. צילום: צילום מסך


69% סבורים כי הרשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר) תורמות להפצת האידיאולוגיה של דאעש בקרב אוכלוסיית המפגעים. 5% מהישראלים העידו כי חלמו על דאעש במהלך שלושת החודשים האחרונים.



על רקע הפגיעה בביטחון האישי, הנקודה החיובית בסקר הייתה כי 71% מהישראלים סבורים שאחדות בעם תחזק את המדינה כנגד הארגון הרצחני.



"המאבק מול דאעש הוא על האופי והערכים שישלטו בעולם. שום קואליציה צבאית או ועידת פסגה לא הצליחו לצמצם את כוחו. הדרך היחידה לעמוד מולו היא לצד המאמצים הצבאיים להילחם על האחדות", ציין ראש תנועת קבלה לעם מיכאל לייטמן, והוסיף: "'ואהבת לרעך כמוך'" הוא כלל עתיק יותר מהח'ליפות האסלאמית, הוא שליווה את עם ישראל לכל אורך שנות קיומנו והוא היסוד לאחדותנו ולהתהוותנו כעם". החל מהיום יחולקו על ידי חברי "הטובים" סטיקרים, הקוראים לאחדות בעם תחת הססמה: "כשאנחנו מאוחדים – דאעש מפחדים".