שישה ימים לאחר שחשף "מעריב-השבוע" את כוונת מפכ"ל המשטרה, רב־ניצב רוני אלשיך, לאתר קצינים בכירים מהצבא ומהשב"כ ולצרפם למערך הפיקוד הבכיר של המשטרה - ציינו השבוע בכירים במשטרה כי המפכ"ל נחוש בדעתו לבצע את השינוי שאליו שואף השר לביטחון פנים. זאת לנוכח הזעזועים שעוברת המשטרה בשל הפרשות הפליליות המבישות שנחשפו בארגון בשנתיים האחרונות.



"רנ"צ אלשיך הגיע מהשב"כ עם משמעת ונורמות אחרות לגמרי", מסבירים הבכירים. "המשימה היא אולי זהה - להפגין ביטחון וכוח בקרב הציבור, אבל דרך התנהלותו ועבודתו שונים ולכן הוא מאמין שכדי לבצע את השינוי חייב להיעשות חריש עמוק שמתחיל בצמרת הפיקוד".



על פי ההערכות, המפכ"ל שמינה סמפכ"ל אחד לצדו בשלב זה – זוהר דביר - מתכנן למנות סמפכ"ל נוסף, ואת התפקיד הוא מייעד לאיש אמונו מהשב"כ או מהצבא. זאת כדי שיהיה מי שיוכל להשריש את הנורמות שלו בארגון.



מלבד זאת, לאחר שנודע כי מפקד מחוז הדרום ניצב יורם הלוי יעבור לפקד על מחוז ירושלים, וכי מפקד מחוז ירושלים ניצב משה (צ'יקו) אדרי יעבור לפקד על מחוז תל אביב, נוצר מצב שבו לא מעט מחוזות ייוותרו על פניו ללא מפקדים.



"מפקד מחוז ש"י ניצב שלומי מיכאל הודיע כבר על סיום דרכו ולכן המחוז מתפנה ממפקד", מוסיפים מקורות במשטרה, "מחוז דרום יישאר ללא מפקד וכך גם מחוזות צפון וחוף, וזאת מלבד התפקידים הרגישים בצמרת כמו ראש להב 433, שלגביו לא ידוע עתידו של ניצב רוני ריטמן. כך גם בנוגע לראש אגף חקירות ומודיעין ניצב מני יצחקי. המפכ"ל יעשה גם שינוי ודאי באגף התנועה במשטרה, לנוכח עלייה דרסטית במספר ההרוגים השנה בתאונות דרכים. זה אומר שבמקומות האלה, שבהם הוא מכוון לשינוי, הוא ינחית אנשים מחוץ למערכת. זו בהחלט זכותו כי המשימה הוטלה על כתפיו, אבל זה אומר שלא מעט קצינים יקבלו חצי סטירת לחי ולא יקודמו או ייאלצו לפרוש מהארגון", כך לפי אותם גורמים במשטרה.