אחד מכל שלושה בני נוער מעיד כי הוא או מי שמסיע אותו נוהג במהירות מופרזת ומשוחח בטלפון הסלולרי במהלך נהיגה לעתים קרובות. אחד מכל שניים (47%) לא תמיד חוגר חגורת בטיחות. כך עולה מסקר חדש שערכו חניכי תוכנית קבוצות נוער אור ירוק לזכרו של שניאור חשין ז"ל.



בסקר נשאלו כ־3,000 בני נוער בנוגע להתנהגויות הנהגים הצעירים או מי שמסיע אותם (ומשמש עבורם דוגמה) וזאת במטרה להגביר את המודעות בקרב אוכלוסיית הצעירים לבטיחות בדרכים.



עוד עולה מהסקר כי 30% מהנשאלים הודו כי הם או מי שמסיע אותם נוהג במהירות מופרזת מדי פעם או לעתים קרובות. כמו כן טענו 33% מהנשאלים כי הם או מי שמסיע אותם נוהג לשוחח בטלפון הסלולרי ללא דיבורית במהלך נהיגה מדי פעם או לעתים קרובות. 17% טוענים כי לא מסוכן לדבר בטלפון הסלולרי ללא דיבורית במהלך נהיגה.



13% מהנשאלים הודו כי הם או מי שמסיע אותם נוהגים לאחר ששתו אלכוהול מדי פעם או לעתים קרובות.



38% מהנשאלים טענו כי הם או מי שמסיע אותם מקפידים רק לפעמים וליתים רחוקות לתת זכות קדימה להולכי רגל. 14% מהנשאלים טענו כי הם או מי שמסיע אותם חוצים צומת באור אדום מדי פעם או לעתים קרובות.



למרות חוסר המודעות לסכנות שבכבישים, עדיין 83% מבני הנוער מסכימים או מסכימים מאוד שלנוסעים יש יכולת להשפיע על התנהגות הנהג, ואילו 82%


מבני הנוער מסכימים שצריך להעיר לנהג אם הוא נוהג בצורה מסוכנת.



מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב: "נהגים צעירים מהווים כ־15% מסך הנהגים, אבל מעורבים בתאונות קטלניות בשיעור גבוה יותר. לכן חשוב מאוד להגביר את האכיפה המשטרתית, בייחוד באזורי בילוי ובשעות הלילה המאוחרות. הגדלת הנראות המשטרתית בכבישים תמתן את נהיגת הצעירים ותביא לצמצום מספר הנפגעים הגבוה בקרבם בתאונות דרכים".