בבית ציוני אמריקה הוענק הערב (רביעי) אות האבירים של התנועה לאיכות השלטון. בקטגוריית היושרה הפוליטית קיבל את האות שר הביטחון וח"כ משה בוגי יעלון. מנימוקי הוועדה לבחירת האות נמסר כי השר יעלון קיבל את האות בהוקרה על שירות ציבורי מפואר וארוך שנים, על כהונה אחראית ושקולה, על עמידתו הברורה נגד התבטאויות בלתי ראויות והתנהלות פסולה של אישי ציבור.



עוד נימקה הוועדה כי השר קיבל את האות על ניסיונו לשמור על השיח הציבורי מכובד ולא מבזה. "לאורך כהונתו כשר וחבר כנסת מהווה השר יעלון דוגמה אישית בפוליטיקה הישראלית. הקפדתו על שלטון החוק, יושרתו הפוליטית ואורח חייו האישי ראויים לציון והערכה" קבעה הוועדה.



שר הביטחון משה בוגי יעלון היה נרגש במעמד קבלת האות ואמר "בשם זוכי וזוכות אות אבירי השלטון, אני רוצה להודות לחברי הוועדה, על שבחרתם בנו. אני משוכנע שאיש מהזוכים והזוכות לא פעל על מנת לקבל אות או פרס, אלא מתוך אמונה בדרך. חשיבות האות, יותר מאשר עבורנו, היא סמל ומופת לחברה, ובעיקר לדור הצעיר. דור המביט אלינו ומחפש דוגמא אישית".



שר הביטחון התייחס גם לאווירה הקשה הפוקדת את המדינה ועל שיח מתלהם וגזעני בחברה הישראלית: "אזרחי ישראל נאבקים כיום על דמותה של המדינה ועל ערכיה", אמר השר יעלון. "זה אינו מאבק בין ימין לשמאל, שכן במקרה הזה על הכוחות השפויים בחברה הישראלית מכל צדי המפה הפוליטית, להיות מאוחדים. זהו מאבק בין הרוב המכריע של אזרחי ישראל החותר לחיים שפויים, לבין מיעוט המנסה לגרור אותנו אל פי התהום. מאבק המחייב אותנו לעבות את קווי הגבול המוסריים שלנו, ולא לאפשר חריגה מהם. חובתנו להקיא מתוכנו את הגזענות ולהוקיע את הגזענים. במיוחד אמורים הדברים בניסיונות החוזרים ונשנים של גורמים מתוכנו, חלקם שייכים לזרם המרכזי והם זוכים לחיבוק ואהדה, להשחיר את פניהם של ערביי ישראל ולהדיר אותם מהחברה. הניסיונות הללו הם נואלים ומגונים. חלקם אף נאמרים ונעשים בציניות פוליטית גמורה, ואבוי לנו אם לא נפעל נגדם בקול ברור וצלול, וגם במעשה, ונוסיף לפעול כדי לשלב את ערביי ישראל ובני המיעוטים האחרים בחברה הישראלית" סיכם השר יעלון.