"בשלב זה אין לנו כל הנחייה לפתוח בחקירה או בבדיקה וההחלטה היא בידי היועץ המשפטי לממשלה", כך מבהירים הערב (חמישי) במשטרה לגל השמועות והפרסומים על שבע נשים הטוענות כי שר הפנים סילבן שלום, ביצע בהן עבירות מין לכאורה. אגב, בלשכת היועמ"ש מציינים, כי המידע הגיע לפתחו של היועמ"ש אולם הוא טרם קיבל החלטה בעניין.


 חשוב להדגיש כי עד כה לא הוגשה במשטרה אפילו תלונה אחת, ומבחינתה מדובר לכאורה באמירות בלבד בינתיים חסרות בסיס והצהרות חסרות אחריות של פוליטיקאים וגורמים שונים.
"צריך להבין שלא ניתן לפתוח בחקירה בנושא שכזה אם אין תלונה או פרטים על מתלוננת. יש שמועות, יש הקלטות אבל אף אחת לא מוכנה להתלונן אז על סמך תיפתח חקירה או בדיקה. ישנם כאלה שכבר חרצו וביקשו להדיח אותו מתפקידו ובמשטרה לא קיבלו עדיין הודעה מהיועמ"ש לממשלה. כל אמירה בנושא בינתיים היא חסרת אחריות אלא אם כן יש מישהו שמוכן למסור מידע מדוייק ולא לשלוח את החוקרים לגשש באפילה" אומרים גורמים במשטרה.

נזכיר, כי לפני כשנה וחצי בשלב המירוץ לנשיאות , נבדק על ידי המשטרה מידע על שלוש נשים שלטענתן נפלו קורבן לעבירות מין מצידו של השר שלום. אירוע אחד נפל בשל חוק ההתיישנות ובשני המקרים האחרים אף אחת מהנשים לא הגיעה להתלונן כאשר אחת מהן דחתה שוב ושוב את בקשת החוקרים למסור את גרסתה בפרשה.
עתה מדברים על נשים נוספות המתארות אירועים מלפני ארבע ושש שנים וכן מלפני 22 שנים בעת שהגיעו לראיון עבודה או נקלטו במשרדו של השר. במקרה אחד מספרת אחת הנשים כי בעת שנשאה עם השר ברכב הוא ביצע את עבירת ההטרדה. השר שלום מבחינתו משדר עסקים כרגיל ודוחה בתוקף את החשדות נגדו שלדבריו העיתוי שהם עולים מצביע על מניע בזוי.