החליטה להגיב: חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) פרסמה היום (שבת) פוסט בפייסבוק המתייחס לפרשת המתלוננות על הטרדה מינית לכאורה נגד שר הפנים סילבן שלום ובו אמרה כי שקלה שלא להתייחס לפרשה עקב היכרותה האישית עם שלום, אך ריבוי העדויות הביא לכך "שהדפוס הלך והתבהר". כמו כן, אמרה יחימוביץ' שסיבה נוספת להחלטתה להגיב עתה היא הדברים החריפים שפרסמה אשתו של השר שלום, ג'ודי שלום ניר מוזס, "שאיימה על המתלוננות שהיא אוספת עליהן חומר ואמרה שלכל אחת מהן יש עבר".

על כך יחימוביץ' כתבה: "הבנתי עד כמה הן חוששות, והחלטתי שדי, שהמחויבות שלי היא לא למי שיש להם כוח דומה לשלי, אלא דווקא ובראש ובראשונה לאלה שפניהן לא ידועות, שיש להן אותיות במקום שמות. אני מודה, את הראיונות שלי השבוע נתתי לא בחדווה, במבוכה, בצער. אבל מתוך ידיעה שאני מחויבת לעשות זאת, בשביל הנשים האלה. לשדר להן שאני, כמו תמיד, בצד שלהן. ינון מגל קבע סטנדרט חדש וחשוב. הוא לא הכפיש את המתלוננות, הוא הודה, והוא פרש".
 

הי זאת שלי, את סילוון שלום אני מכירה וגם מיודדת עמו המון שנים. מגיל 21. למדנו יחד באוניברסיטת בן גוריון, הוא היה ראש תא...

Posted by ‎שלי יחימוביץ‎ on Saturday, December 19, 2015

 

יחימוביץ' המשיכה לשבח את התנהגותו של מגל בפרשת ההטרדות המיניות לכאורה שהתחילה בחשיפתה של רחלי רוטנר בפייסבוק: "זה חלק משינוי מבורך ומדהים שאנחנו נמצאים בעיצומו. מי שמתבייש ומשלם ונותן את הדין הוא מי שצריך להתבייש: התוקפן, ולא קורבנו". לבסוף סיכמה יחימוביץ' את דבריה על שלום, מכרה משכבר הימים: "סילבן שלום צריך לכל הפחות להשעות את עצמו, עד שהעניין יתברר. וגם היועץ המשפטי צריך להיכנס לעובי הקורה ולומר את דברו. והמשטרה – לחקור".
עד כה שמונה נשים התלוננו על הטרדות מיניות לכאורה שביצע בהן השר שלום. כזכור, הסערה החלה לאחר שב"הארץ" פורסם כי עובדת לשעבר בלשכתו של השר העלתה האשמות לפיהן היא סבלה לכאורה ממסכת הטרדות ונגיעות שנמשכה למעלה משנה. לטענתה, הפרטים הובאו לידי המשטרה אך היא סירבה להגיש תלונה. עוד פורסם כי המשטרה והמשרד של היועץ המשפטי לממשלה פנו אל העובדת לשעבר וביקשו ממנה מספר פעמים להעיד. בתגובה לפניית "הארץ" נמסר מטעמו של שלום כי "מדובר במחזור טענות שאין להן שחר. הנושא נבדק לעומק בעבר על ידי רשויות האכיפה ובהתאם להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, על דעת המשטרה והפרקליטות, העניין הסתיים בלא כלום".