שר החינוך נפתלי בנט הודיע בפתח היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי כי "לראשונה בתולדות ישראל אנו מקימים מכללה אקדמית כללית בישוב ערבי, זאת היסטוריה למגזר הערבי ולמדינת ישראל".

מליאת המועצה להשכלה גבוהה תתכנס מחר לפרסם קול קורא להקמת מסגרת אקדמית מתקוצבת בצפון הארץ. בנט הוסיף כי "אנו ממשיכים לפעול למען השוויון בחברה הישראלית. חסר לציבור הערבי מוסד אקדמי מעולה שיקדם השוויון בחברה".

בנט הסביר את חשיבות פתיחת המוסד האקדמי במיקום כזה: "אין סיבה לשלוח צעירים ערבים ללמוד בחברון או בארצות ערב, מה שלעיתים יוצר אצלם הקצנה. הדבר הנכון שערבים ישראלים ילמדו בישראל, נקים מכללה ונקדם נגישות ללימודים לחברה הערבית בצפון". 
השר אף הוסיף כי המהלך יתרום לצמצום הפערים ויקדם את השוויון בחברה הישראלית.

כמו כן התייחס שר החינוך לאיסור שהטיל על ארגון "שוברים שתיקה" להופיע בבתי ספר: "מאז החלטתי בשבוע שעבר לאסור על כניסתם של שוברים שתיקה לבתי ספר נשמעות ביקורות ומופעלים לחצים מכיוונים רבים לשנות את ההחלטה. אני אומר באופן ברור - ההחלטה נשארה בעינה. נקודה".



"שוברים שתיקה מסיתים את העולם נגד חיילי צה"ל, והם לא יכנסו לבתי הספר בישראל", אמר בנט והוסיף כי "בתי הספר שלנו נועדו לחנך, לערכים, למוסר, לציונות. בתי הספר שלנו מחנכים לגיוס משמעותי לצה"ל, לשירות ערכי. שוברים שתיקה הם הדלק של ה-BDS, אין לו מקום בבית ספרנו".