הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות אישרה היום (חמישי) את בקשתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן להשעות מתפקידה את אסתר אדמון, יו"ר איגוד המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות.

זוהי עליית מדרגה במאבק חסר תקדים בין ארגון עובדים ארצי של עובדי הסתדרות הביוכימאים והמיקרוביולוגים (עובדים המעבדות והחוקרים) לבין יושב ראש ההסתדרות העובדים בישראל. חברי הארגון קראו תיגר על ניסנקורן, שלטענתם זנח אותם במשא ומתן עם האוצר. האחרון בתגובה החליט להשעות, כאמור, היום (חמישי), ביום שבו החלה שביתת העובדים, את יושבת ראש הסתדרות הביוכימאים והמיקרוביולוגים מההסתדרות. העובדים הודיעו בתגובה שהם לא מקבלים את השעייתה של אסתר אדמון מתפקיד יו"ר הארגון.
 
ניסנקורן הורה להשעות את אדמון לאחר שהאחרונה הורתה להשבית את כל המעבדות ברחבי הארץ, וזאת בניגוד להוראתו הישירה. "הגברת אדמון נקטה בהתנהגות מצערת וחסרת אחריות כלפי ההסתדרות, כלפי העובדים וכלפי הציבור הרחב הזקוק באופן יומיומי לשירותי המעבדות", מסר ניסנקורן. "הדרך הגסה שבה אדמון בוחרת להתנהל אינה ברורה וחורגת באופן בוטה מערך הסולידריות שההסתדרות מובילה".
 

תוספת שכר של 15%


כזכור, במסגרת הסכם השכר החדש במגזר הציבורי עובדי איגוד המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות קיבלו תוספת שכר של 15%, כפליים מהתוספת הכללית במגזר הציבורי. נוסף על כך, הוחלט כי כל המיקרוביולוגים בקרנות המחקר ייקלטו להעסקה ישירה במסגרת הסכם עובדי הקבלן שהוביל יו"ר ההסתדרות עם שר האוצר משה כחלון. 
 

ניסנקורן מסר עוד כי הוא רואה בחומרה רבה את צעדיה של אדמון, וכי הוא נשאר מחויב לטפל בכל הצרכים והבעיות של עובדי איגוד המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, "מהעובדים החשובים ביותר במערך הבריאות בישראל".

לטענת המזכירות הכללית של עובדי המעבדות והחוקרים: "אסתר אדמון נבחרה ברוב מכריע של למעלה מ-80% מהעובדים. המזכירות הנבחרת איננה מקבלת את ההשעיה הבהולה ודורשת מיו"ר ההסתדרות עו"ד, אבי ניסנקורן, לבטל את ההחלטה שהתקבלה בהליך לא דמוקרטי. מאחר והמזכירות בגיבוי הוועידה הארצית של ה.ב.מ.י היא זו שקיבלה את החלטה פה אחד על נקיטת הצעדים הארגוניים והכריזה על יציאה לשביתה חוקית, אין שינוי בהחלטת המזכירות והמאבק יימשך".


"ההסכם עם האוצר הנו גזר דין מוות על המקצוע"

 
עוד הוסיפו עובדי המעבדות והחוקרים: "הצעדים הארגוניים ננקטו מחוסר ברירה מאחר וההסכם שהתגבש כפי שהודענו הנו גזר דין מוות על המקצוע, ויוביל לקריסתן של המעבדות הרפואיות ולסיכון חיי אדם. יחד עם זאת, מתוך אחריות לציבור ועל אף שאנו נותנים מענה לכל מקרה מסכן חיים ובהתאם לשיקולים המקצועיים נבחן כל בקשה של המנהלים לתגבור מעבדות בכל הארץ לאור התפרצות שפעת החזירים".
 
עוד הוסיפו במזכירות העובדים: "המזכירות רואה בחומרה רבה את האיומים האלימים כנגד העובדים ומנהיגי העובדים על ידי ההסתדרות וגורמים מטעם המעסיקים וקוראים לכולם לכבד את זכותם של העובדים לצעדים ארגוניים ולחדול לאלתר מאיומים אלו. כל החלטה על חוקיותה או אי חוקיותה של שביתה תיקבע על ידי בית המשפט בלבד. עד כה לא הוגש כל הליך משפטי נגד השביתה. בשנת 2015 זכות השביתה היא ערך עליון והגיע הזמן להבין שהעובדים אינם עבדים. לאור ההתפתחויות האחרונות המזכירות החליטה לזמן במוצאי השבת ישיבה דחופה של הוועידה הארצית לקבל החלטות על המשך המאבק".