ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח השבוע התנצלות אישית לראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, עקב תקרית שהיו מעורבים בה חיילי צה"ל ומאבטחיו של מחמוד עבאס בביתו בשטח A ברשות הפלסטינית. התקרית הובילה לעימות מתוח בזמן שצה"ל ערך פשיטה לילית במטרה לעצור חשודים בטרור. הסיפור דווח לראשונה על ידי העיתונאית ברברה אופל-רום בתקשורת הישראלית, והפלסטינים זעמו על מה שהם מכנים "חוסר הכבוד המצמית של ישראל" לריבונותם בשטח A, הכולל אזורים בגדה המערבית שישראל הכירה בהם כשטחי הרשות הפלסטינית לפי הסכמי אוסלו ב-1993.
לפי מקורות ישראלים, העימות, שהיה בעל פוטנציאל להפוך לגורף ולהוביל לתקרית דיפלומטית, החל כאשר איש כוחות הביטחון הישראליים שביקש לעצור חשוד בטרור בדרום רמאללה, ביקש להיכנס לאזור קרוב מאוד לביתו של מחמוד עבאס, ואיש ביטחון פלסטיני מנע זאת. כאשר אנשי הביטחון הפלסטינים סירבו לניסיונם של חיילי צה"ל להתקרב עוד יותר לשטחי הבית, החל העימות. מפקדים ישראלים ופלסטינים בזירה ניהלו ויכוח רועש במשך 15 דקות לפני שיחידת צה"ל החליטה לקחת נתיב חלופי ולהימנע ממשבר דיפלומטי.
 

"כאילו אבו מאזן היה צריך תזכורת לכך שחיילי צה"ל בביתו"

"המפקדים שלנו הגיעו לאובייקט שחסם את הרחוב ואמרו לשוטרים הפלסטינים להוריד את נשקם, מפני שאנחנו צריכים לעבוד שם", אמר גורם ישראלי רשמי לתקשורת הישראלית. אנשי הביטחון של אבו מאזן החלו להתווכח עמם, ולדבריו, לאחר כמה דקות, חיילי צה"ל הבינו כי עליהם לבחור במסלול חלופי. "לא היתה שום אלימות, רק צעקות ואולי מעט דחיפות", סיכם.

הפלסטינים היו כה זועמים שהתקשרו למנהל האזרחי, המנהל את העניינים הבלתי צבאיים של השליטה הישראלי בגדה המערבית. ישראל שלחה בתגובה התנצלות רשמית מטעם נתניהו. לשון ההתנצלות, לדברי מפקד פלסטיני בכיר, היתה עבור "הטעות" שנעשתה על ידי חיילי צה"ל. סעאב עריקאת, נציג הרשות למשא ומתן עם ישראל, שלאחרונה החל בעבודתו כמזכיר הכללי של אש"ף, זעם בעקבות המקרה ואמר: "זה היה מעשה בזוי. הם הורו לשומרים של אבו מאזן להיעלם, זה לא פורסם בחדשות בישראל, אבל זה קרה. הם היו ממש בגן ביתו, מתקרבים לביתו רק כדי לומר לו 'אנחנו כאן'. כאילו הוא צריך תזכורת לכך. אישית, אני לא יודע למה אבו מאזן בולע את כל זה. אני בכנות לא מבין".
כשנתבקשה תגובה מצה"ל, הובעה חרטה עבור המקרה: "זה לא היה מתוכנן", אמר מקור צבאי בכיר. "זה היה אירוע מצער, ואנחנו נפיק ממנו לקחים עבור המשך הפעילות שלנו בכל האזורים שבהם כוחות הביטחון שלנו צריכים לפעול".