ועידת העסקים האזורית השנייה במעלה אדומים תציב בראש סדר יומה את נושא בלימת הירידה המשמעותית של הפעילות העסקית באזור מעלה אדומים בשנה החולפת, עקב האטה בבנייה באזור. בוועידה ישתתפו ח"כ יאיר לפיד, בכירי בנק הפועלים, יפית אטיאס, סמנכ"לית השיווק ברשת רמי לוי, השף והיזם אסף גרניט ואחרים.
 
בשנת 2015 נרשמה ירידה של כ-50% אחוז בפתיחת עסקים חדשים בעיר מעלה אדומים לעומת שנת 2011, בעקבות הפסקת הבנייה באזור והמצב הביטחוני. מחזיק תיק קידום ורישוי עסקים בעיריית מעלה אדומים, רפי אוברגוט, קרא לממשלת ישראל לפעול מול מקבלי ההחלטות במשרד האוצר על מנת להעניק הטבות ועדיפות ליזמים באזור מעלה אדומים, "אחרת מעלה אדומים הולכת לקראת נזק כלכלי", לדבריו.
 
ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, אמר כי העסקים הקטנים והבינוניים הם המפתח לחוסנה ולהמשך שגשוגה של העיר. "ועידת העסקים ממתגת את מעלה אדומים כעיר מובילת עסקים ותעשייה בישראל. אני מאמין כי עסקים קטנים ובינוניים הם עמוד השדרה של כל משק - גם של המשק הישראלי. הם מנוע צמיחה עיקרי, מקור חשוב ביותר לתוספת של מקומות עבודה וצמצום שיעור האבטלה, ומהווים אמצעי מרכזי לפיתוח הפריפריה ולהבטחת שוויון הזדמנויות". 
 

נתון עגום


הנתון העגום, שלפיו קיימת ירידה של למעלה מ-50% בפתיחת עסקים במעלה אדומים משנת 2011 בעקבות הפסקת הבנייה באזור, יעמוד בראש סדר היום של הוועידה, שבה יידונו בין היתר הקשיים המשמעותיים והביורוקרטיים שעומדים בדרכם של בעלי העסקים הקטנים בישראל באמצעות סוללת מרצים שתענה על השאלות של הנוכחים באולם, ותנסה לתת מענה ויעוץ מקצועי לבעלי העסקים. 
במשתתפים בוועידה: אסף גרניט, יזם, יפית אטיאס, סמנכ"לית שיווק רמי לוי שיווק השקמה, אורן לואיס, מנהל מחלקת אשראי בבנק הפועלים באזור ירושלים, ענבר בזק, יו"ר ארגון "עצמאים עושים שינוי", איש יחסי הציבור רון גרנות בעלי המשרד "רון גרנות תקשורת", שידבר על חשיבות היח"צ לבעלי עסקים בעידן התקשורת הדיגיטלית, ירדן נוי, מנכ"ל BNI ישראל, דרור אטרי, נשיא לשכת המסחר ירושלים והשפלה והתאגדות העסקים הקטנים בישראל והמארחים, בני כשריאל, ראש העיר, רפי אוברגוט, מחזיק תיק העסקים ורחל וסאל, יועצת ראש העיר לקשרי חוץ. 
 
הוועידה תתקיים ביום שני, 4 בינואר, 2016, בין השעות 14:00-8:00 בהיכל התרבות החדש מעלה אדומים.