פרשה חדשה במשפחת נתניהו - פרשת קאיה: משפחת נתניהו פנתה לאחרונה לגורמים במשרד ראש הממשלה בבקשה לממן את האוכל של הכלבה המשפחתית, קאיה מתקציב המדינה, כך לפי תחקיר שפורסם הערב (שני) במערכת עובדה. הכלבה קאיה, הצטרפה למעון ראש הממשלה ביולי האחרון, אחרי שכפי שפרסם ראש הממשלה, אבנר, בנו החליט לאמצה כששמע שהיא עומדת בפני הרדמה.



למערכת "עובדה" נודע כי תחילה הבקשה הובאה לשולחנה של היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו והיא טענה כי הנושא אינו בסמכותה וכי לא מדובר במחלוקת משפטית. בסופו של דבר, הנושא הועבר להכרעת החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי, שבחנה את הבקשה וקבעה כי מדובר בהוצאה פרטית שעל משפחת נתניהו לממן מכיסה הפרטי.



רגע לפני הבחירות לכנסת, בפברואר האחרון, פרסם מבקר המדינה יוסף שפירא דוח חריף על הוצאות מעון ראש הממשלה. מהדוח עלה כי קיים חשש כי הוצאות פרטיות של ראש הממשלה ורעייתו נרשמות על חשבון משלם המסים. עוד עלה כי במעון ראש הממשלה נוהגים בני הבית להזמין ארוחות ממסעדות ומוצרי מזון בסכומים מופקעים שהגיעו לעשרות אלפי שקלים בחודש וכי עובדי המעון נדרשו לשלם עבור הוצאות אישיות של משפחת נתניהו מכיסם הפרטי ולא קיבלו החזר.



בעקבות הממצאים הורה היועץ המשפטי לממשלה על פתיחה בחקירה, בין היתר בפרשת החשמלאי אבי פחימה, חבר מרכז ליכוד מאור עקיבא המקורב למשפחת נתניהו שאירח את בני המשפחה בחגיגות המימונה ב-2010. מהדוח עולה שבניגוד להנחיות וחרף האיסור להעסיק את החשמלאי הפרטי שמשפחת נתניהו נוהגת לעבוד איתו, שרה נתניהו הזמינה את פחימה לבצע עבודות חשמל במעון הפרטי בקיסריה, דווקא בסופי שבוע, כשהתעריף יקר יותר. התברר שההתקשרות עם פחימה נעשתה תוך הצגת מצג מטעה, שלפיו ההתקשרות הייתה עם קבלן אחר. מהביקורת עלה כי במשך שלושה חודשים הוא נקרא כמעט בכל סוף שבוע לבצע עבודות חשמל במעון בקיסריה, לרבות יום כיפור.



בעבר ההוצאות החריגות היו מובאות לאישור ועדת השלושה שהיתה מורכבת מהיועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, סמנכ"ל בכיר למינהל ולמשאבי אנוש וחשב המשרד. ביוני האחרון הוחלט לפרק את הוועדה, לאחר שהתברר כי היא נדרשת לאשר הוצאות שהן אינן מסמכותה.



ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "כל ההוצאות אינן ממומנות מכספי תקציב המדינה אלא מכספי משפחת נתניהו".