"דני יסדר": בהמשך לתחקיר חדשות ערוץ 2 שפורסם אתמול ולפיו שחקן העבר דני נוימן, משמש כמארגן פגישות במסדרונות השלטון בתמורה לאלפי דולרים, הערב (רביעי) פורסם המשך התחקיר.



תחקירני חדשות ערוץ 2 פנו לנוימן בטענה כי הם רוצים לחייב שימוש בצ'קלקה בכל רכב והוא ארגן להם פגישה עם מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, כשהתשלום עבור הפגישה הוא 2,500 דולרים. כשנשאל נוימן לפני הפגישה מה יקרה אם המנכ"ל לא יאהב את הרעיון הוא אמר: "בשביל זה אני פה, המנכ"ל לא יחסום אותך" והוסיף: "אני אריץ לך את זה עד שתקבל אישור".



לפי התחקיר, מנכ"ל משרד התחבורה ונוימן הם מכרים ותיקים והמנכ"ל אף הזמין את משה ויצמן, מנהל אגף הרכב לפגישה. המנכ"ל הסביר במהלך הפגישה איך מעבירים את הרעיון - בטכניון צריכים לאשר את זה ואחר כך ועדת הניסויים בודקת את המוצר. לאחר הפגישה נוימן אמר לתחקירנים כי "כל החיים במדינה הזו זה קשרים. אני מעביר דברים פה גם כשהם לא הגיוניים".



תגובת משרד התחבורה לתחקיר: "מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי מעולם לא היה חבר מפלגה או גוף בוחר ואין לו כל זיקה לגורם פוליטי כזה או אחר. במהלך כהונתו הנהיג יצחקי מדיניות דלת פתוחה לחדשות ולכן הוא קשוב באופן ישיר לגורמים עסקיים ואזרחים היכולים להביא פתרונות חדשניים ופועל נמרצות לצמצום הבירוקרטיה".



"בעניין הפגישה, הציג הפונה מצג שווא בפני מנהלת לשכת המנכ"ל כאשר הגדיר את הבקשה כאישית ובהולה, תוך ניצול לרעה של אדיבותה. הפגישה מציגה ניצול ציני, שקרי וחסר אחריות של רברבן חסר גבולות שעשה שימוש לרעה בכוונה טובה במשרד ורצון לסייע. בעקבות חשיפת הדברים פועל המשרד לחידוד נוהלי העבודה לצד המשך קיום מדיניות הדלת הפתוחה ומתן שירות לאזרח".



תחילת הפרשה


כזכור, אתמול תחקירני חדשות 2 פנו לנוימן בטענה כי הם מייצגים חברת אוטובוסים בין לאומית המעוניינת להיפגש עם ראשי משרד התחבורה ואף מעוניינים בהעברת תקנה חדשה. שחקן העבר לא נרתע מהמשימה בפגישה שתועדה במצלמה נסתרת. "בעברי שיחקתי כדורגל בבית"ר ירושלים ובנבחרת ישראל, אני פרשן כדורגל, עורך דין, עושה עסקים, מייצג כל מיני גופים גדולים במשק הישראלי משפטית, ייעוצית ולוביסטית. אני לא מופיע בבתי משפט, אם צריך משהו, אני סוגר לפני זה", אמר בתחקיר בו נחשף כי הוא גובה עמלות בתמורה לפגישה עם בכירים במשרדי הממשלה.



נוימן, שידוע כפעיל ליכוד, אמר בנוסף: "אני מקושר מאוד למשרדי ממשלה - משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד התחבורה, משרד העבודה והרווחה, משרד הפנים, משרד האנרגיה, כל השרים, היועצים והעוזרים זה חברים שלי - אני מאוד חזק ומקושר ועושה הכל בצניעות וביושר, אין אצלי מעטפות. הכל אצלי על השולחן. אני יקרן, אבל מספק את הסחורה. למזלי, אני במפלגה הנכונה, מבחינה עסקית".



בכתבת התחקיר ביקשו מנוימן תחילה לארגן פגישה עם מנכ"ל משרד התחבורה ושאלו כמה כסף ידרוש, ושם אמר בשיחה טלפונית שביצע: "אתם בטח תרצו שאהיה גם בפגישה. 5,000 דולר. לא רוצה להגיד 10,000 כמו שלקחתי לחברה אחרת, שדאגתי לה בדברים אחרים. חייבים אותי שמה כי אני מקורב גם למנכ"ל, לשר ולראש המטה. אם לא אהיה שם, לא יחזרו אליהם. אני אגיד להם שאני גם בעניין ואז זה ייראה וישמע אחרת. יש לי גם דיבור עם השר. אני לא רוצה לדבר בטלפון על דברים כאלה".



נוימן, לפי תחקירני החדשות, אף הבהיר כי הוא מסוגל לעשות הרבה מעבר לארגון פגישה בלבד - אלא גם לנסות ולארגן להם ליישם את תכניותיהם. "אני יקרן, אבל עובד נכון ומהר", מסכם נוימן בתחקיר, "אני לא מלווה אתכם כעורך דין, אלא כלוביסט שיכול לעזור בוועדת הכלכלה, ועדת הכספים - בכל ועדות הכנסת. כל הדברים במדינה הזו זה קשרים, אני מעביר דברים גם כשהם לא הגיוניים".



דני נוימן מסר לאחר הפרסום כי "אינני מאכער. איני פועל בדרכים מפוקפקות ולא מקובלות, פועל אך ורק על פי החוק. הנני עורך דין ובכל שאר עיסוקיי אני מלווה, מייעץ ומקדם פרויקטים. הנני חוזר ומדגיש שאין להציגני כמאכער המקבל תשלום עבור קיום פגישות בלבד".


שתף בפייסבוק שתף בטוויטר