נמשכות הסריקות הנרחבות של המשטרה בצפון תל אביב, ובייחוד באזור רמת אביב, אחר המחבל הנמלט מפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בעיר, ובו נרצחו שני צעירים ישראלים ונפצעו חמישה נוספים. גם הבוקר (ראשון) נמשכים החיפושים והלימודים במערכות החינוך בעיר ייפתחו תחת אבטחה כבדה.



ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אמר בעקבות הפיגוע כי הוא "מבין לליבם של ההורים נוכח המתיחות הקיימת", אך הבהיר שהלימודים יתקיימו כרגיל, תחת אבטחה מתוגברת. "ערכתי הערב ישיבה עם ראש הממשלה וכל גורמי הביטחון הבכירים וסוכם לתגבר בימים הקרובים באופן משמעותי את נוכחות כוחות הביטחון סביב מוסדות החינוך בעיר", אמר חולדאי.


בהודעה מטעם העירייה, נמסר כי נוכח המצב הביטחוני והפיגוע שהתרחש ברחוב דיזנגוף, עיריית תל אביב-יפו נמצאת בהיערכות ביטחונית מיוחדת. סיירי אגף סל"ע, אגף הפיקוח ומאבטחי העירייה פועלים במתכונת מתוגברת בכל רחבי העיר, 24/7, בשיתוף פעולה מלא ובתיאום עם משטרת ישראל. סיורי האבטחה במוסדות החינוך ובמתקני העירייה יתוגברו ודגש מיוחד יינתן לסיורים בסמוך לגני ילדים ולמוסדות חינוך וכן במקומות הומי אדם.

עוד אמרו בעירייה כי מרכז השליטה והבקרה מדווח סביב השעון לסיירים ולמשטרה על פעילות חשודה הנקלטת במצלמות האבטחה הפזורות בעיר. פקחי העירייה הונחו להגביר ערנות ולדווח על כל אירוע חריג במרחב הציבורי. העירייה קוראת לציבור להמשיך בשגרה, לשמור על איפוק, אבל גם להגביר ערנות ולדווח על כל אירוע חריג.
 
עוד הדגיש חולדאי כי כל הטיולים והסיורים של בתי הספר מתקיימים כסדרם, בהתאם להנחיות משרד החינוך וכי אין כל הנחיה לבטלם.

נשאת מוחמד עלי מלחם, החשוד בירי שמסתובב חופשי. צילום מ-2007
נשאת מוחמד עלי מלחם, החשוד בירי שמסתובב חופשי. צילום מ-2007



כך הוא אמור להיראות כיום - החשוד בירי בתל אביב
כך הוא אמור להיראות כיום - החשוד בירי בתל אביב