"התופעה של התמכרות לפורנוגרפיה קיימת גם בקרב בנות דתיות", כך סיפרה הבוקר (ראשון) דפנה פלר, מנחת קבוצות בנושא החינוך המיני, לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". פלר, עובדת סוציאלית במקצועה, הרצתה בכנס לחינוך למיניות בריאה של המחלקה למגדר יחד עם המדרשה לבנות באוניברסיטת בר-אילן. לגזית היא סיפרה: "רוב הבנות מחוברות לעצמן, אבל בתוכן יש לא מעט בנות שנגררות להתמכרויות דרך הרשת. בנות דתיות הן בני אדם וכמו בני נוער רבים אחרים גם עבורן אתרי הפורנו נותנים מענה אשלייתי לצרכים עמוקים, כמו השתייכות לקבוצה, למקום, אשליה של אינטימיות ושל קשר".



"אני גם לא בטוחה מה אותן בנות יודעות על תעשיית הניצול המטורפת של עולם הפורנו", המשיכה פלר. "גם הן עצמן נופלות לניצול. מוכרים לנערות אשליה שהן חלק ממשהו וזה טוב להן, גם הן מנוצלות. ההתמכרות של אותן בנות דתיות לפורנו, זה חלק ממתירנות מינית שקיימת אם כי האחוזים קטנים יותר בציבור הדתי מאשר בציבור כללי. בציבור הדתי רוב הבנות והבנים עוד לא מקיימים יחסי מין".

"הרשת נותנת איזו אשליה של קשר, של קבוצה שאני שייך אליה, ובתחום המיני בפרט", מתארת פלר. "כלומר, אני שייך למשהו, אני נמצא באיזשהו קשר, אני חשוף, אני צורך משהו שראני חלק ממנו. בסופו של דבר זו אשליה שמייצרת פנטזיה. מה שקשה זה שיש פער אדיר בין הפנטזיה למציאות. אני פוגשת את זה בגיל ההתבגרות, שמתחיל היום מוקדם מהרגיל. אני פוגשת בנים ובנות שכבר בגיל 9 ו-10 חשופים לפורנו, לצערי. במצב של היום ההורים חייבים לשים לב למה שהילדים שלהם עושים עם המחשב, ולתווך לבני הנוער שהסרטים שהם נחשפים אליהם הם לגמרי מייצרים פנטזיה, כי אין שם קשר אמיתי".

ערך: אסף נבו